איך עושים וובינר מוצלח?

וובינר | מילת מפתח 2 | מילת מפתח 3

כללי אצבע שיהפכו את הוובינר שלכם להצלחה בטוחה

מה זה וובינר? מערכת הוובינר, (Web seminar = Webinar), היא אמצעי אינטרנטי מתקדם לשידור הרצאות בשידור חי ברשת, מכל מכשיר ומכל מקום. השידור עובר לצופים, בדומה לכל ערוצי תקשורת ההמונים, באמצעות ווידאו ומאפשר להם גם לשאול שאלות און-ליין

איך עושים וובינר מוצלח?
וובינר הוא דרך מצוינת להשיג מספר יעדים עיקריים לעסק, בראשם גיוס לקוחות חדשים באמצעות הערוץ הדיגיטלי לתקשורת המונים, הרי הוא השידור החי. בנוסף, בעזרת וובינר ניתן לבצע מכירות ללקוחות קיימים ופוטנציאליים וכמובן, להעביר ידע מקצועי ולחזק את המותג. על מנת להשיג את היעדים, הוובינר שלכם צריך להיות אפקטיבי ומוצלח, להתאים למדיה ולהתחבר לצרכים של הצופה. אז איך עושים וובינר מוצלח?

וובינר
וובינר הערוץ הדיגיטלי לתקשורת המונים

מה מטרת הוובינר שלכם?
כלל אצבע לוובינרים: קובעים מטרה ונמנעים מפיזור מסרים ו"יריות לכל הכיוונים". ברגע שקבעתם מטרה לוובינר, אתם מתמקדים בה לאורך הכנת השידור וכמובן במהלכו. צריך לזכור שאתם לא פועלים לבד בזירה ולכן המטרה חייבת לתת גם פתרון לצרכים של הצופים, גם לצרכים העסקיים שלכם וגם להתחשב בפעילות המתחרים. מטרות כלליות מידי לוובינרים עלולות לחטוא למטרה.
למשל, אם אתם מעבירים הדרכה בנושא אימון אישי, לא כדאי שהמטרה תהיה "עקרונות האימון האישי". אלף, כי זה לא אטרקטיבי מספיק בתוך שוק תחרותי ובית, כי לא נתתם שום ערך מוסף לצופים ולא פתרתם להם שום בעיה בחיים. לעומת זאת, מיקוד מטרה לנקודה ספציפית שעונה על צורך של אנשים, למשל "איך להמנע מדחיינות?", יכולה לסייע מאוד לכמעט 100 אחוז מהאוכלוסייה (כמעט כולנו סובלים מדחיינות ברמה כזו או אחרת), כך שהגדלתם את קהל היעד הרלבנטי וגם נתתם פתרון לצורך מסויים.

את מי מזמינים לוובינר שלכם?
הזמנת קהל לוובינר הוא שלב חשוב בהצלחתו וכמו בכל תהליך פרסום ושיווק, זה הרגע להגדיר את קהל היעד. למי אתם רוצים לפנות ומי ירצה לשמוע אתכם? יש להכליל שיקולי יעדים, למשל, אם אחד היעדים הוא לייצר רשימת תפוצה אז קהל היעד יהיה רחב ויש לפרסם את השידור בכל אמצעי אפשרי, ממש כשם שמבצעים פרסום מחוץ לוובינר.
פרסום כאמור רצוי שיכלול עיצוב, פרסום וקידום דף נחיתה עם טופס פנייה בולט ומניע לפעולה, במטרה לגייס כמה שיותר לידים, כלומר מאגרי נתונים. לכל הלידים שהצלחתם לגייס, תוכלו כעת לשלוח קישור לוויבנר לאלו שנרשמו לשידור ובכך למקד את השידור לקהל איכותי ומעורב.
בכדי להצליח בתהליך הפרסום, חשוב שדף הנחיתה יציג את התועלת והערך שיש לכם לתת, כלומר איזה ידע או פתרון אתם מציעים לגולשים, שיכול לעזור להם בחייהם.
חשוב לציין, שאם מטרת הוובינר היא לצורך שיווק ישיר, כגון הדרכה בתשלום, רצוי לבצע את המכירות מראש וגם כאן, איסוף לידים באמצעות דפי נחיתה הוא דרך טובה להתחיל.

שידור מוצלח של וובינרים
אז איך עושים וובינר? בזמן הכנת מצגת הפאוורפוינט לשידור, קחו בחשבון שמה שלא עובר באופן מסודר וברור, יגרום מהר מאוד לאיבוד העניין של הצופים ולכן, הקפידו על פשטות והימנעו מריבוי אפקטים והתחכמויות יתר בניסיון לייצר עניין, בתוך ערוץ טכנולוגי ודינמי ממילא. בגדר, כל המוסיף גורע.
מומלץ להתחיל את שידור הוובינר עם 30 שניות ראשונות מעניינות ומרגשות, מה שאומר שלא מומלץ לקפוץ ישר לתוך התוכן שלשמו התכנסתם אלא לפתוח עם אנקדוטה נחמדה, סיפור מצחיק או מרגש וכל דבר שימשוך את תשומת הלב של הצופים.
במהלך העברת התוכן זכרו לתת ערך מוסף, ידע או פתרון שיכולים לעזור לצופים וכמובן פעלו להניע אותם למעורבות. וובינר עם אפשרות לקבלת שאלות מהצופים ניתן לעשות באמצעות מערכות קיימות, דוגמת גו טו וובינר או הנגאאוט של גוגל.
קיימת אפשרות לשלוח לצופים פוטנציאליים לינק לוובינר עם אפשרות לתיבת שאלות אבל עדיף למקד את שלבי הקידום והפרסום כל פעם במטרה אחת, למשל תחילה למטרת השגת לידים ולאחר מכן לעידוד ההרשמה ושליחת שאלות.
רוצים לקבל טיפים נוספים? לחצו כאן

שתפו ותיהנו

רוצה לחשוב יחד איך ליישם את שיטות השיווק שלי בעסק שלך?

קבלת מדריך חינם!
אסרטיביות עסקית

אלפי תכנים שיווקים, בחינם

אירועים קרובים

הישארו מעודכנים

איך עושים וובינר מוצלח?

כללי אצבע שיהפכו את הוובינר שלכם להצלחה בטוחה

מה זה וובינר? מערכת הוובינר, (Web seminar = Webinar), היא אמצעי אינטרנטי מתקדם לשידור הרצאות בשידור חי ברשת, מכל מכשיר ומכל מקום. השידור עובר לצופים, בדומה לכל ערוצי תקשורת ההמונים, באמצעות ווידאו ומאפשר להם גם לשאול שאלות און-ליין

איך עושים וובינר מוצלח?

וובינר הוא דרך מצוינת להשיג מספר יעדים עיקריים לעסק, בראשם גיוס לקוחות חדשים באמצעות הערוץ הדיגיטלי לתקשורת המונים, הרי הוא השידור החי. בנוסף, בעזרת וובינר ניתן לבצע מכירות ללקוחות קיימים ופוטנציאליים וכמובן, להעביר ידע מקצועי ולחזק את המותג. על מנת להשיג את היעדים, הוובינר שלכם צריך להיות אפקטיבי ומוצלח, להתאים למדיה ולהתחבר לצרכים של הצופה. אז איך עושים וובינר מוצלח?

וובינר

מה מטרת הוובינר שלכם?

כלל אצבע לוובינרים: קובעים מטרה ונמנעים מפיזור מסרים ו"יריות לכל הכיוונים". ברגע שקבעתם מטרה לוובינר, אתם מתמקדים בה לאורך הכנת השידור וכמובן במהלכו. צריך לזכור שאתם לא פועלים לבד בזירה ולכן המטרה חייבת לתת גם פתרון לצרכים של הצופים, גם לצרכים העסקיים שלכם וגם להתחשב בפעילות המתחרים. מטרות כלליות מידי לוובינרים עלולות לחטוא למטרה. למשל, אם אתם מעבירים הדרכה בנושא אימון אישי, לא כדאי שהמטרה תהיה "עקרונות האימון האישי". אלף, כי זה לא אטרקטיבי מספיק בתוך שוק תחרותי ובית, כי לא נתתם שום ערך מוסף לצופים ולא פתרתם להם שום בעיה בחיים. לעומת זאת, מיקוד מטרה לנקודה ספציפית שעונה על צורך של אנשים, למשל "איך להמנע מדחיינות?", יכולה לסייע מאוד לכמעט 100 אחוז מהאוכלוסייה (כמעט כולנו סובלים מדחיינות ברמה כזו או אחרת), כך שהגדלתם את קהל היעד הרלבנטי וגם נתתם פתרון לצורך מסויים.

את מי מזמינים לוובינר שלכם?

הזמנת קהל לוובינר הוא שלב חשוב בהצלחתו וכמו בכל תהליך פרסום ושיווק, זה הרגע להגדיר את קהל היעד. למי אתם רוצים לפנות ומי ירצה לשמוע אתכם? יש להכליל שיקולי יעדים, למשל, אם אחד היעדים הוא לייצר רשימת תפוצה אז קהל היעד יהיה רחב ויש לפרסם את השידור בכל אמצעי אפשרי, ממש כשם שמבצעים פרסום מחוץ לוובינר. פרסום כאמור רצוי שיכלול עיצוב, פרסום וקידום דף נחיתה עם טופס פנייה בולט ומניע לפעולה, במטרה לגייס כמה שיותר לידים, כלומר מאגרי נתונים. לכל הלידים שהצלחתם לגייס, תוכלו כעת לשלוח קישור לוויבנר לאלו שנרשמו לשידור ובכך למקד את השידור לקהל איכותי ומעורב. בכדי להצליח בתהליך הפרסום, חשוב שדף הנחיתה יציג את התועלת והערך שיש לכם לתת, כלומר איזה ידע או פתרון אתם מציעים לגולשים, שיכול לעזור להם בחייהם. חשוב לציין, שאם מטרת הוובינר היא לצורך שיווק ישיר, כגון הדרכה בתשלום, רצוי לבצע את המכירות מראש וגם כאן, איסוף לידים באמצעות דפי נחיתה הוא דרך טובה להתחיל.

שידור מוצלח של וובינרים

אז איך עושים וובינר? בזמן הכנת מצגת הפאוורפוינט לשידור, קחו בחשבון שמה שלא עובר באופן מסודר וברור, יגרום מהר מאוד לאיבוד העניין של הצופים ולכן, הקפידו על פשטות והימנעו מריבוי אפקטים והתחכמויות יתר בניסיון לייצר עניין, בתוך ערוץ טכנולוגי ודינמי ממילא. בגדר, כל המוסיף גורע. מומלץ להתחיל את שידור הוובינר עם 30 שניות ראשונות מעניינות ומרגשות, מה שאומר שלא מומלץ לקפוץ ישר לתוך התוכן שלשמו התכנסתם אלא לפתוח עם אנקדוטה נחמדה, סיפור מצחיק או מרגש וכל דבר שימשוך את תשומת הלב של הצופים. במהלך העברת התוכן זכרו לתת ערך מוסף, ידע או פתרון שיכולים לעזור לצופים וכמובן פעלו להניע אותם למעורבות. וובינר עם אפשרות לקבלת שאלות מהצופים ניתן לעשות באמצעות מערכות קיימות, דוגמת גו טו וובינר או הנגאאוט של גוגל. קיימת אפשרות לשלוח לצופים פוטנציאליים לינק לוובינר עם אפשרות לתיבת שאלות אבל עדיף למקד את שלבי הקידום והפרסום כל פעם במטרה אחת, למשל תחילה למטרת השגת לידים ולאחר מכן לעידוד ההרשמה ושליחת שאלות.
רוצים לקבל טיפים נוספים? לחצו כאן

שתפו ותיהנו

רוצה לחשוב יחד איך ליישם את שיטות השיווק שלי בעסק שלך?