הסחות דעת שמונעות מהעסק שלך לגדול

רבים מבעלי העסקים שפונים אלי לאחרונה, בין אם עסקים מתחילים או קיימים,
הם מתלוננים שהעסק שלהם לא מתקדם.

חשבתם שאתם היחידים שמרגישים כך?
זה מצב מאוד שכיח בתקופה האחרונה, והוא נגרם במידה רבה כתוצאה מהצפת מידע, ריווי מתחרים והכי גרוע, מ"הצעות" ו"הבטחות" מטעות מִצד כל מיני גורואים מזדמנים.

בגדול, יש לכולנו אותן מטרות: להיות ממוקדים בתחום שלנו; ליהנות מהעסק; ושהעסק יניב לנו לקוחות והכנסות.
לכאורה, זה ברור.  אך למעשה, זה עלול להיות מאוד מבלבל.
למרות שבעלי עסקים רכשו הרבה מאוד ידע במהלך השנים עדיין מתקשים לבחור, להתמקד, לנקוט בפעולות ולהפוך את העיסוק שלהם לעסק אמיתי.
לא פלא שהוא לא מניב את התוצאות שמצפים ממנו.

לאור זאת בחרתי הפעם להעלות על הכתב שלושת הסחות הדעת הכי גדולות,
שגורמות לתקיעוּת ומונעות מכל כך הרבה בעלי עסקים לגדול.  להשפיע.  להצליח!

מה באמת מסיח את דעתך?

הסחת דעת #1 : ביקורת ושיפוטיות
רבים מבעלי העסקים לא מספיק מפוקסים במטרות העסק שלהם- או שלא קבעו אותן עדיין, או שמתקשים להשיג אותן.
במטרה ליצור עבודה ובאופן מִיָּדִי הם מדלגים על שאלה חשובה: מה לא טוב בעסק שלי?
במקום זאת- הם מבקרים, שופטים ומאשימים את המצב, המתחרים, היועץ, המיתון…
ו"מאמינים" שדברים ישתנו מעצמם.

<< האם זה מסיח את דעתך?
במקום להמתין שהדברים יקרו מעצמם, במקום להאשים גורמים חיצוניים,שאל את עצמך:
מי אני? מה אני עושה? למה זה חשוב?
מה אני יכול בפועל לעשות?

הסחת דעת #2 : "שיווק זה תחום בעייתי עבורי"
רבים מבעלי העסקים מרגישים ש"לא נולדו לשווק". הם רואים בשיווק פעולה בעייתית עבורם. לא נעימה להם.
זה סיפור שלא נגמר, שיכול בהחלט לחסל כל עסק.

<< האם זה מסיח את דעתך?
שאל את עצמך: אם הייתי משנה גישה ולא נלחץ משיווק, האם זה מקדם אותי?
איזה מהלכים אני יכול להתחיל לעשות בעסק?


הסחת דעת #3 : "עוד ועוד לימודים יעבירו אותי לשלב הבא"
על פי הסקרים האחרונים, למידה בלתי פוסקת היא דווקא מרחיקה אותך מהמטרה.
ברצון להשתפר, להרחיב ידע ולהיות מושלמים בעלי עסקים רבים שמים את רוב הפוקוס על לימודים בלתי פוסקים.
הם קוראים אין סוף ספרים. הם משתתפים בעוד ועוד קורסים מקצועיים.
במקום להתחיל להניע את העסק קדימה, הם- באופן בלתי מודע- מחזקים את האמונה בכך שהם עדיין לא מספיק טובים.

<< האם זה מסיח את דעתך?
שאל את עצמך: אילו הייתי היום מכיר בידע הרחב שכבר יש לי במה הייתי יכול להתמקד
ואיך הייתי יכול לתעל את שפע הידע לטובת העסק שלי?

הסוד הנסתר להצלחת העסק טמון במיקוד העסק האמיתי שלו.
ובמיקוד של בעל העסק.

מה באמת מסיח את דעתך?

 

 

אשמח לשמוע, מה דעתך?