העסק תקוע? 3 צעדים שיחוללו שינוי ובזמן יחסית קצר

על פי הסטטיסטיקות האחרונות 80% מהעסקים הקטנים נכשלים ב-5 השנים הראשונות להקמתם. נתון כואב.
כיצד בכל זאת לחולל שינוי בעסק ולהגיע לרמת הכנסה גבוהה?
מה יגרום לרוב בעלי העסקים להפסיק לפחד, להתלבט כל כך, להיכשל לרוב ולהתחיל לשגשג?

רכזתי עבורכם  3 סיבות עיקריות שמטרפדות עסקים. עם אילו סיבות הינך הכי מזדה/ה?
תמצאו במאמר גם כיצד להימנע מהן. קריאה מהנה ובהצלחה!

העדר חזון
הרבה אנשים התברכו בשפע של רעיונות. יש גם כאלה שלמדו, רכשו ידע, צברו ניסיון וממהרים להקים עסקים מסיבות שונות: מתוך תשוקה, מתוך צורך או מתוך אידיאל.
אך לצערנו, הניסיון מראה שבתהליך הקמת עסקים – מכל סוג שהם – רבים הם האנשים שמדלגים על יצירת חזון של אותו העסק.
למה חזון עסקי? כי הוא זה שמגדיר את המטרות והיעדים של העסק באופן ברור.
ללא חזון עסקי אין אופק. ללא אופק אין דרך. ללא דרך יש סחפת ורצף של היסוסים, פחדים, יריות לכל מני כיוונים, חוסר בהירות, קפיצה מרעיון "טוב" לאחר שלכאורה הוא "טוב יותר" והתוצאה ברורה: תקיעות.

זה מזכיר לי את הסיפור "אליסה בארץ הפלאות". בחיפושיה אחרי דרכי מילוט מארץ הפלאות, אליסה מגיעה לצומת דרכים. "לאן עליי לפנות" שואלת את עצמה בזמן שניגשת לחתול צ'שייר: "האם תואיל להגיד לי, בבקשה, באיזו דרך עליי ללכת?". "זה תלוי לאן את רוצה להגיע", משיב החתול.
"לא חשוב לי לאן להגיע" עונה אליסה.
ובתגובה ענה לה החתול המחייך: "אם לא משנה לך לאן להגיע, אזי לא משנה לאיזו דרך תפני".
חזון מתווה דרך. עסק ללא חזון הוא כמו ספינה ללא תורן. וסופו ידוע.
"השינוי מתחיל כאן!"

העדר מיקוד וייחודיות
למרות שהמוצר ו/או השירות שאתה מציע הם באמת טובים העסק שלך לא מצליח להתרומם כפי שאתה מצפה. הרשה לי לשאול אותך שאלה: האם אתה יכול להצביע בוודאות על המאפיין הייחודי בעסק/מוצר/שירות שלך, שיוצר בידול מול אלה של מתחריך?
התשובה לסוגיה זו מורכבת משתי מילים: מיקוד וייחודיות.
מיקוד: זהו מסר אחיד, ממוקד, חד וחזק שממצב אותך ואת העסק שלך במקום ברור בעיני עצמך ובעיני קהל לקוחותיך. כאשר קיים מיקוד עסקי ברור נוצר ביטחון במהלכים של בעל העסק.
יחודיות: עשרות עסקים דומים או זהים לשלך קמים להם מדי יום לאחרונה. הלקוחות שהיום הם אתך מחר הם עוברים אל המתחרים. למה זה קורה? כי הם השכילו להבליט תכונה, פתרון, או ערך יחודיים במוצר או בשירות שהם מציעים. במה העסק שלך שונה? במה הוא יחודי? ברגע שתזהה את יחודיות שבמוצר/שירות שלך תתוודע לקהל חדש שידבק בך ולא יחפש חלופות. בידול מבטיח יתרונות תחרותיים על פני המתחרים.
"לפעמים צעד אחד אחורה עוזר להתקדם כמה צעדים קדימה"

העדר אסטרטגיית שיווק
לא חשוב איזה סוג עסק הקמת או לאיזה ענף הוא שייך. בין אם אתה מגשר, מטפל, מאמן, עו"ד, מעצב, ספר, או כל סוג עסק אחר – מה שחשוב הוא כיצד תמשוך אליך כמה שיותר לקוחות.
מה הבעיה המרכזית כאן? ריבוי מתחרים וחוסר ידע בשיווק שמשתנה במהירות האור.
מה הפתרון לסוגיה זו ? בניית אסטרטגיית שיווק ברורה ומפורטת, מותאמת לך ולצרכי העסק שלך. רק כך תוכלו לשווק בנועם, לתמחר על פי מה שהמוצר/שירות שלכם באמת שווה ולהגיע למצב של רווחים.

מנטור עסקי שיווקי הוא החוליה החסרה. הוא יבנה איתך את חזון העסק, ימקד אותך, יעזור לך לזהות את הייחודיות העסקית שלך, יצור עבורך אסטרטגיית שיווק מותאמת לרצון שלך ולצרכי עסק שלך, ויתמוך וילווה אותך בכל המהלכים במקצועיות, בביטחון וביעילות.
זה מצוין לרצות יותר. אפשר לעצמך לגדול, להשפיע ולהרוויח.
"אין מעלית להצלחה. תצטרך להשתמש במדרגות"

לקבלת פרטים או לקביעת פגישה עם גרסיאלה, לחצו כאן

אשמח לשמוע, מה דעתך?