מרגיש עייף, מוצף ותקוע לאחרונה בעסק?

תופעה חדשה ומציקה מתרחשת בתקופה האחרונה. הרבה מאוד עצמאים ובעלי עסקים פונים אלי בטענה שמרגישים עייפים, מוצפים ותקועים בעסק שלהם.  רואים בסביבתם עמיתים שיוצאים עם תכניות חדשות, משיקים מוצרים  חדשים. לכאורה העסק שלהם פורח בזמן שאתם עדיין לא שם.

והקולות הפנימיים לא מאחרים להגיע: איך הם עושים את זה? כיצד הם מצליחים כל כך? ומה איתי? למה אני לא שם?
אני שומעת ומבינה אתכם. זה המקום בו נמצאים הרבה מאוד בעלי עסקים כיום.

לכן, בחרתי הפעם להביא לידיעתכם את הסיבות והפתרונות לסוף העייפות.  לסוף ההצפה.  לסוף התקיעות. את הפתרונות שיגרמו לכם להרגיש נפלא ולהניב פירות נפלאים. את הפתרונות שיקדמו אתכם ואת העסק שלכם למרחקים.

בעשר השנים האחרונות מאז שהפכתי לעצמאית אני יוצרת, משווקת ומוכרת תכניות מנטורינג בהצלחה רבה: מפגשי מנטורינג עסקי שיווקי פרטני, סדנת הזרקור-למציאת הייחודיות שבך, קורס מב"מ-למיקוד, בידול ומיתוג לפריצת עסקית שיווקית, תכנית שנתית-נשים בונות עסק מצליח וכנסי CAMBIO– כנס הדגל שלי: להגשמה בחיים, בקריירה ובעסקים

אך נכון, בזמן האחרון גם אני רואה סביבי הרבה מאוד בעלי עסקים שקופצים ומשנים כיוון: מאמן זוגיות שהפך ליועץ למכירות, אשת פייסבוק שהפכה ליועצת נדל"ן, מאפרת שהפכה למומחית לשיווק וכו' וכו'. בציפייה להצליח ולהרוויח יותר קופצים מתחום לתחום, עושים הרבה רעש, מכתירים את עצמם כ"מומחים" או כ"יועצים" בתחום חדש בכוונה שיהיה יותר טוב וכך חלילה…

אני מציעה: אל תתפתו. אל תלכו אחרי העדר. אל תתבלבלו. אל תעלו על הסוס הזה. במקום לבחור בקיצורי דרך שלרוב אינם מניבים, בחרו להתמקצע.  וכך, בזמן שאחרים ממשיכים בחיפושים אחרי קיצורי דרך וקופצים מתחום לתחום אתם בונים עסק עם יסודות.

הנה כאן כמה סיבות לכך ופתרונות לאימוץ

סיבה ופתרון 1: אפשרו לעצמכם להתחדש בתחומכם ולהתמקצע.
במעברים בין תחומים, בניסיון להמציא את עצמכם מחדש אין הגדלה בהכנסות. ההיפך הוא הנכון.  וגרוע מזה.  האנרגיות המושקעות בכל קפיצה לא שוות את המאמץ.  איך בכל זאת אתם יכולים לקדם את עצמכם? תתמקדו. תמצאו ייחודיות בתחום שלכם. תמתגו את עצמכם.
קחו דוגמא מלקוחה שלי: ענת רגב, אדריכלית ומעצבת פנים. בעלת "אדריכלות אחרת".
יש כיום הרבה מאוד מעצבי פנים כמו ענת, שגם כמוה "יודעים לעשות הכל" אך היות ולא מתמקדים בייחודיות שלהם לא מצליחים למשוך אליהם לקוחות חדשים.  ובמקום זאת פונים לקיצור דרך ובוחרים להמציא את עצמם מחדש.
לעומת זאת, מי שמעוניין בעיצוב דירות יוקרה – ימצא את ענת רגב שלמרות שהיא יודעת לעשות גם וגם,  בחרה להתמקד ולהתמקצע.
המלצה שלי: אל תעמיסו את עצמכם במחשבות טורדניות: "מה לא בסדר בי?" זה מעייף אתכם ומעייף גם את קהל היעד שלכם שמרגיש בבלבול שלכם.
אל תתפתו לקיצורי דרך. אם מה שאתם רוצים זה עסק משגשג, תבחרו ליצור עסק עם יסודות. תתמקדו. הפכו לייחודיים בתחומכם. תתמתגו.

סיבה ופתרון 2: אפשרו לעצמכם לגדול, להשפיע ולהוביל בתחומכם
אני חוגגת בקרוב 10 שנים כעצמאית בליווי עסקי שיווקי לבעלי עסקים קטנים. במהלך השנים התמקצעתי, התמקדתי, רכשתי נסיון ומעמד.
כיום השוק מתמלא ב"גורואים" שרק מתחילים לדבר על הנושאים שאני מדברת מאז 2008.
במהלך השנים צברתי כמות המלצות של לקוחות מרוצים הכי גדולה מכל מנטור/יועץ/מאמן עסקי אחר.
מי כמוני יודעת שיש הרבה פיתויים בחוץ. למרות זאת, בזמן שאחרים קפצו מתחום לתחום (ורבים מאלה כבר לא קיימים היום) אני לא סטיתי מהמיקוד שלי, חידדתי את הבידול הייחודי ושמרתי על מיתוג העסק.
לכן, אם אתם מרגישים עייפים, מוצפים או תקועים, אל תחפשו קיצורי דרך.
אם החלום שלכם זה לגדול, להשפיע ולהוביל בתחומכם השקיעו בחידוד המיקוד, הבידול הייחודי והמיתוג האסטרטגי לעסק שלכם

סיבה ופתרון 3 – אפשרו לעצמכם להיות יותר סלקטיביים
אם היה משהו שעייף אותי בתקופות מסוימות היה כאשר לא בחרתי את הלקוחות הנכונים עבורי.
קרה לכם שבחרתם לעבוד עם לקוח מסוים והתחרטתם על כך?
זה קורה לנו כאשר אנחנו לא סלקטיביים. זה מעייף. זה מציף. זה מרוקן אותנו מאנרגיות טובות.
בתהליך ההתמקצעות שלי למדתי לבחור בפינצטה את הלקוחות הנכונים עבורי. זה גם עזר לי למתג את עצמי כמנטורית בכירה לעסקים קטנים. לכן כן, הפכתי לסלקטיבית- אני מוותרת כיום על לקוחות מסוימים.  ייתכן שאני מפסידה כמה גרושים אך מרוויחה מנהיגות, אמינות ושקיפות. ואני יכולה לישון בשקט בזמן שהמוניטין שלי גדל ומשתבח

לסיכום: אם אתם מרגישים מוצפים, עייפים או תקועים – לחצו כאן

בהצלחה, גרסיאלה

אשמח לשמוע, מה דעתך?