היתרונות שבהקמת עסק באמצע החיים

הקמת עסק | פתיחת עסק | יועץ עסקי

החיים העסקיים ממשיכים גם אחרי גיל 50. היזמים צריכים לזהות את היתרונות היחסיים שלהם ולהפוך אותם למנוף להצלחה. זה בהחלט אפשרי. קריאה מהנה והמון הצלחה!

הכירו כמה אלמוניים שהפכו למותגים אחרי גיל 50. אני בטוחה שגם אתם מכירים אותם היום.
הרלנד סנדרס הקים את KFC בגיל 65; ריימונד קרוק הקים את מקדונלד בגיל 52; ג'ון פמברטון הקים את קוקה קולה בגיל 55, והרשימה עוד ארוכה.

בשנים האחרונות אנו מבחינים בארץ ובעולם במגמה גוברת והולכת, לפיה בני 50 ומעלה פונים להקמת עסק משלהם. הסיבות למגמה הזו הן רבות: הרצון להתחיל מחדש, התשוקה למימוש חלומות ישנים, רצון להפסיק לעבוד בשביל אחרים, כמיהה למציאת משמעות בשלב הביניים בחיים, אבל גם קושי במציאת עבודה בגילאים אלה, צורך בהכנסה נוספת בתקופת הפנסיה ועוד.

בעידן בו תוחלת החיים שלנו מתארכת, בני ה-50 ומעלה שמקימים עסק נהנים משנים של עשייה, הנאה, הגשמה ומימוש עצמי ותחושת משמעות וסיפוק, התורמים לבריאותם הנפשית והפיזית. זה מצוין לרצות יותר ובכל גיל.
בין אם אתם מתכוונים לעסוק במסחר, לתת שירותי ייעוץ או להקים מפעל, כדאי שתתמקדו ביתרונות היחסיים שלכם לעומת צעירים יותר. ריכזתי את הבולטים שבהם שיכולים להוות נכס בכל סוג של עסק שתבחרו להקים.

הנכס: ייעוץ מבוסס ניסיון
השנים בהם כיהנתם בשורת תפקידים העניקו לכם את היתרון הגדול ביותר על פני בעלי עסקים בתחילת דרכם: ניסיון מקצועי. במקום להמציא את הגלגל מחדש, אתם יכולים לתעל את השנים שהשקעתם, את הקשרים שיצרתם ואת הניסיון שצברתם באין סוף ישיבות, בניהול מו"מ מול גורמים שונים, בהתנהלות מול מחלקות שונות ובהשתלמויות וקורסים מקצועיים לטובת העסק. כך בכירים בתחומים כמו הייטק, שיווק ופרסום, מנצלים את ניסיונם ופונים להקמת עסק המספק שירותי ייעץ לחברות. הידע המקצועי הרב והניסון שצברו בתחום, הופך אותם ליועצים מבוקשים.

היתרון האדיר : נטוורקינג
במשך השנים רקמתם קשרים רבים עם עמיתים, קולגות ומכרים.  היום הם יכולים לייעץ ולעזור לכם בתחום העסק. המשמעות היא שאתם לא צריכים לעשות נטוורקינג מאפס. זה הזמן לפנות לאנשי מפתח שאתם מכירים בתעשייה, מהתחום שלכם, ללקוחות עימם יצרתם קשרים במשך השנים, ארגונים עמם עבדתם, ספקים איתם הייתם בקשר.
מאגר הנטוורקינג יניב לכם רעיונות יצירתיים, המלצות בפני לקוחות, שיתופי פעולה ועוד.

הזמן: להמשיך ולנהל אותו
כשהילדים עוזבים את הבית מתפנה המון זמן. למרות שלכאורה אתם נהנים מזמן כמעט בלתי מוגבל חשוב מאוד כי תמשיכו להתנהל בעזרת יומן הפגישות. חשוב מאוד לנצל את הזמן ביעילות ולחלק את היום בין פגישות עם לקוחות, שיווק העסק, מענה למיילים, כתיבת תכנים לאתר. תכננו לכם את הזמן לפי שבוע ולפי תכנית שנתית הכוללת גם השתתפות ונסיעה לכנסים, הרצאות, ועוד. דעו לאזן את היממה: חשוב שהעסק לא ישתלט על כל הזמן שלכם ולכן זכרו להשאיר זמן לבילוי, הנאה ותחביבים.

הקמת עסק באמצע החיים

מיקוד, בידול ומיתוג: איך לבלוט ולהיות מיוחדים
במציאות בה יש שפע של עסקים דומים אחד למשנהו, יש מושג חדש שאתם חייבים להכיר: מב"מ, שהם ראשי תיבות של מיקוד עסקי, בידול עסקי ומיתוג וגיבוש זהות עסקית.
מיקוד עסקי : הצעד הראשון בו עליכם להגדיר את מטרות העסק: באיזה מוצר או שירות אתם בוחרים להתמקד? על איזה צורך של הלקוחות הם עונים? מה הערך המוסף שאתם נותנים ללקוח?
הצעד השני הוא בידול עסקי: הגדירו את הייחוד של העסק. מה השוני בו מול אותו מוצר/שירות של המתחרים שלכם? לאיזה קהל יעד אתם מעדיפים לפנות? מה הם היתרונות שלכם מול המתחרים? הצעד השלישי הוא מיתוג וגיבוש זהות עסקית: הגדירו את אסטרטגיות שיווק העסק ומיתוגו באמצעות שם קליט, סלוגן, לוגו, עמוד בפייסבוק, אתר אינטרנט ונוכחות ברשתות החברתיות בשילוב עם חידוד המסרים והפנייתם לקהל היעד המתאים.
אגב, מנטור עסקי שיווקי יוכל לעזור לכם להתמקד ויתגלה כחוליה החשובה: הוא ינחה, יתמוך וילווה בכל המהלכים במקצועיות, בביטחון וביעילות.

בחרו נישה ייחודית: ותתמחו בה
יהיה תחום עיסוקכם אשר יהיה, במהלך הקריירה למדתם להכיר את הלקוחות בענף בו התמחיתם: מה הם מחפשים, איזה מוצרים/שירותים הם צריכים. לאחר שבדקתם את השוק והמתחרים, תוכלו לבחור נישה מסוימת ולהציע ללקוחות פתרונות מותאמים אישית בתוך אותה הנישה ייחודית, כך למשל אם אתם בעלי ניסיון בתחום התיירות תוכלו להתמקד בבניית מסלולי טיול לחו"ל בהתאמה אישית למשפחות מבוססות.
ואם יש לכם ניסיון בענף הטיפוח והבריאות תוכלו לתת ייעוץ פרטני אישי בנוגע להתאמת מוצרי טיפוח לעור רגיש, וכו'.

לשקול: הקמת חנות ברשת
מכירת מוצרים ברשת הוא תחום המתפתח ומאפשר לכם לנהל עסק מהבית, ליהנות מגמישות בזמן ולחסוך בעלויות של משרד או מחסן. יש תחומים רבים שבהם תוכלו לפעול, אולם המשותף לכולם הוא שתגלו כי חשוב להשקיע בבניית אתר מתקדם ואטרקטיבי, הממוקד בקהל יעד מתאים, לקדם את האתר בתוצאות החיפוש ולפעול בערוצי שיווק שונים כמו הקמת רשימת תפוצה.
כדי לעשות זאת אין צורך ללמוד את כל התחומים בעצמכם (בוודאי לא מיד) ובמקום זאת, ובהתאם לתכנית העסקית-שיווקית, שכרו את שירותיהם של אנשי מקצוע מנוסים כגון בוני ומקדמי אתרים, גרפיקאים ונוספים, או תבחרו במנטור עסקי שיווקי כדי שתוכלו להתמקד בעסק עצמו וליצור מעגל רחב של לקוחות.

אפשרויות מימון
רוב בני ה-50 ומעלה צברו חסכונות ונכסים במהלך השנים. חלק מחסכונות אלה תוכלו להקצות למימון הקמת העסק, ללא צורך בהלוואות או השקעות מיותרות. ואם בכל זאת אתם נזקקים להלוואה, יש גורמים ממשלתיים היום שתומכים בהקמת עסקים מהבית. חשוב לזכור כי תכנון פיננסי נכון מונע סיכונים ומאפשר לכם להשקיע בעסק בצורה נבונה ויעילה.

הכותבת היא מנטורית בכירה מובילה בארץ להקמה ופיתוח ועסקים. מנכ"לית מרכז גרייס™-מנטורינג להצלחה. מומחית לשיווק ומיתוג. מרצה מבוקשת בארץ ובחו"ל לכנסים, ימי גיבוש, ארגונים ועריות. סופרת. הספר האחרון שלה: "אינסטנט יש רק בפודינג" הפך לאחד המבוקשים ביותר בשבוע הספר העברי.

לפרטים נוספים ולקביעת פגישה עם גרסיאלה שפירו-גולדמן, לחצו כאן!

שתפו ותיהנו

רוצה לחשוב יחד איך ליישם את שיטות השיווק שלי בעסק שלך?

קבלת מדריך חינם!
אסרטיביות עסקית

אלפי תכנים שיווקים, בחינם

אירועים קרובים

הישארו מעודכנים