כיצד להעז להיות שונה בעולם של דומים!

יועץ לעסק | קידום לעסק | אסטרטגיה עסקית

כבעלי עסקים אנחנו בדרך כלל מאוד מודעים למתחרים שיש לנו בשוק ולרוב אנחנו מכירים את השירותים והמוצרים שהם מציעים ואת פעולות השיווק שהם עושים כדי להגיע לקהלים חדשים.

יתרה מזו, במרבית המקרים, כאשר אנחנו מחליטים על האסטרטגיה השיווקית שלנו, אנחנו לוקחים בחשבון את מה שהמתחרים שלנו עושים ומאמצים אסטרטגיה דומה לשלהם, מתוך מחשבה שאם זה עובד לרוב זה יעבוד גם בשבילנו.
אלא שכשאנחנו עסוקים בלהיות "כמו", המאמץ להיות מישהו אחר גוזל מאיתנו המון אנרגיות, כסף וזמן ובסופו של דבר, גם כשזה מצליח, אנחנו נראים בדיוק כמו "עוד עסק" בלי בולטות ובלי ייחוד. כך שבעצם אנחנו לא נותנים תשובה לשאלת המפתח של הלקוח "למה לקנות דווקא ממך?"
אז מה הפתרון?

כדי לייצר בולטות בשוק רווי במתחרים עלינו למצב את עצמנו בעיני הלקוח כעסק ייחודי שאינו דומה לאחרים. בשיווק אנחנו קוראים לאסטרטגיה הזו "בידול" והיא מציעה לבעל העסק להעז, להיות שונה מהמתחרים שלו ולייצר לעצמו יתרון תחרותי ברור ובולט במגרש שבו אף אחד אחר לא יכול לנצח אותו.

בידול – מה זה אומר להיות שונה מהמתחרים?
להיות שונה זה קודם כל להיות עצמך כי אין כמוך. נכון, כולנו מקצוענים אבל מקצוענות לא חייבת להיות משעממת אז מותר ואפילו מאוד רצוי להביא גם את האופי שלך לעבודה ולהביע את דעתך – למשל בבלוג שבו תשתף את העולם במחשבות שלך.
כי כשיש לך עסק קטן הזהות האישית שלך היא חלק מהזהות של העסק, והאותנטיות שלך היא הנכס האחד שאי אפשר לקחת ממך ממש כמו שאוסקר ויילד כבר אמר:
Be Yourself. Everyone Else Is Already Taken!
או בעברית: "תהייה עצמך.  כל שאר האנשים כבר תפוסים".

לגלות יחודיות. לבלוט. להפוך למותג רווחי.

להיות שונה זה להעז להראות אחרת.  למשל: כרטיס ביקור בצורת משולש לפיצרייה, או אקווריום בחלון הראווה שמושך עוברים ושבים – מותר ורצוי לשבור את הכללים ולהעז לעשות משהו שהמתחרים שלך לא ניסו או לא עשו עד כה.

אני למשל, מכתירה משתתפי כנסי CAMBIO שאני עורכת מדי שנה.  הופכת כל בעל עסק המוכן לפרוץ דרך למלך בתחומו.
מה אתם?
זכרו שהמפתח הוא ליצור נוכחות ויזואלית יוצאת דופן שגם תתפוס את תשומת הלב של הלקוחות וגם תעביר להם מסר של "אצלנו זה אחרת".

להיות שונה זה תמיד להפתיע את הלקוחות שלך – בערך מוסף ייחודי שהם לא יקבלו במקום אחר. הרעיון הוא שכשאנחנו מקבלים משהו שהוא מעל ומעבר למה שציפינו, אנחנו מאוד מעריכים את הנתינה ולא שוכחים אותה – גם לטווח הרחוק.
לדוגמא, זה יכול להיות שירות מניקור אל תוך הלילה לאימהות עסוקות, או שיתוף פעולה שיצרת עם עסק אחר שמאפשר לך לתת הטבה בלעדית ומקורית ללקוחות שלך.
כך שכמו שאתם רואים, לתת ערך נוסף לא בהכרח חייב לעלות לכם כסף ועם קצת יצירתיות ומחשבה הרעיונות כבר יגיעו.

אז מה הצבע הייחודי שהעסק שלכם מביא לעולם?
אין עוד עסק כמוכם.  חשוב שהעולם ידע את זה כבר עכשיו. קדימה, העזו להיות מי שאתם, במלוא העוצמה ובקול רם, כי הלקוחות שלכם צריכים את מה שיש לכם להציע!

בהצלחה!  גרסיאלה

שתפו ותיהנו

רוצה לחשוב יחד איך ליישם את שיטות השיווק שלי בעסק שלך?

קבלת מדריך חינם!
אסרטיביות עסקית

אלפי תכנים שיווקים, בחינם

אירועים קרובים

הישארו מעודכנים