בניית תוכנית עסקית מצליחה עם יועץ עסקי מומלץ!

תוכנית עסקית | ייעוץ לעסק | יועץ עסקי מומלץ

למה בניית תוכנית עסקית היא המפתח להצלחת העסק?

מה ההבדל בין מודל עסקי לתוכנית עסקית?

מודלים מאפשרים ליצור "מפה" כוללת, לרבות הערכת הוצאות, הצהרת כוונות, אומדני זמנים כולל אלו ה"בלתי צפויים", פיתוח עתידי, למידה ממתחרים, כולל הצלחות וטעויות והם גם מגדילים את סיכויי ההצלחה של העסק ומביאים בחשבון רעיונות "מחוץ לקופסא".
מכאן גם יתרונם בעולם מהיר, של טכנולוגיה וחדשנות מתמדת. מאידך, הגדולה של תכנית עסקית, היא יצירת מסמך מפתח לתוכנית עבודה מסודרת, שגם מונעת טעויות והסתמכות על תחושות בטן. תכנית עסקית מיועדת לעסקים המעוניינים לצמוח ולעסקים חדשים ומטרתה לסייע ליזמים בראש ובראשונה. לצורך הכנתה, יש להצטייד ביועץ עסקי מומלץ, מנוסה ועם קבלות.

יועץ עסקי מומלץ לצורך בדיקת היתכנות עסקית

לפני שמתחילים לבנות תוכנית עסקית וגם תוך כדי פעולה (מוטב מאוחר וכו'…), יש לפנות ליועץ עסקי מומלץ ומנוסה לצורך בדיקת היתכנות עסקית. בדיקה כאמור תענה לרוב על שאלות הנחוצות להצלחת העסק: קהל היעד- מי הוא, באילו אמצעי תקשורת ניתן להגיע אליו, מה המיקום הגיאוגרפי של הלקוחות? המתחרים- מי הם, יתרונות וחסרונות יחסיים אליכם? וכדומה.
האמצעים לבדיקה עצמה הם רבים ויועץ עסקי מומלץ למשל, כדי לתת פרופורציות ולקבוע אותם לפי היכולת של כל עסק ועסק. זה יכול להתבצע דרך האינטרנט ועד סקר שוק מקיף וקבוצות מיקוד, הכל תלוי ביכולת ובצורך של העסק. כך או כך, בדיקה כזו עם יועץ עסקי מומלצת מאחר ואם התשובות מעידות שאין היתכנות, ייתכן שלא כדאי להקים את העסק החדש או להרחיב את העסק הקיים.

יועץ עסקי מומלץ
בניית תוכנית לעסק מחוץ לקופסא

חזון יש לכם?

יועץ עסקי מומלץ גם לעסקים המעוניינים לקבוע חזון. למה זה חשוב? כי חזון צריך להבנות בהתאם למציאות העסקית ובמקרה של עסק קיים, גם בהתאם למציאות התרבותית של הארגון. אחד הגדולים בכל הזמנים שתיאר איך צריך לבנות חזון היה וולט דיסני, שקבע 4 מילים:Dream, Believe, Dare, Do ואת החזון: "אני חולם, בוחן את חלומותיי כנגד אמונתי, מעז לקחת סיכון ומוציא לפועל את חזוני, על מנת להגשים את החלומות". החזון הזה הוביל לתוצאות גדולות, זאת לצד הגדרת המשימה ("לספק את הבילוי המשפחתי הטוב ביותר") ועקרונות היסוד (לכל שותף יש את הזכות לחלום, תגמול העובדים, חיזוק התרבות האירגונית, אירוח הלקוחות ועוד). אם אין לכם חזון, פנו עכשיו ליועץ עסקי מומלץ!

יועץ עסקי מומלץ לקביעת צפי פיננסי

צפי הכנסות, הוצאות ורווחים הם מידע שנחוץ לכל עסק. יועץ עסקי מומלץ ומנוסה יסייע לבעל העסק לקבוע את אומדן הרווחים, למשל. יועץ עסקי מומלץ לניהול תהליך נכון ויעיל של הצפי, שתחילתו באומדן הרווח והמשכו בפירוט המרכיבים, ביניהם היקפי הייצור והמכירות, הוצאות משתנות, כח אדם ושכר, עלויות מבנה, תקציבי שיווק ופרסום, השקעות נדרשות, הכנסות משתנות וקבועות וכדומה.

כבר חישבתם צרכים פיננסיים ומימון?

יועץ עסקי מומלץ להכנת תוכנית עסקית שתבחן את ההשקעות הנדרשות בעסק, כגון תקשורת שיווקית להחדרת המוצר, הוצאות בלתי צפויות, פערי מימון בין ההכנסות להוצאות וכדומה. כמו כן, יועץ עסקי מומלץ לבחינת הכנסות עצמיות בגין השקעות עצמיות, אומדן הפער- הסכום שצריך לגייס באמצעות שותפים, הלוואות וכדומה וכן, חישובי הרווח נקי- כלומר קיזוז הריביות על ההלוואות, תשלומי מיסים, פחת ועד לחישוב סטיית תקן בחישובי הכנסות.

מה כוללת הכנת תוכנית עסקית?

כתיבת תוכנית עסקית כוללת לרוב תקציר מנהלים, כלומר מבוא קצר וענייני עם עיקרי החזון והרעיון ותשובה לשאלות: מה העסק עושה, איך הוא מרוויח, מהו הערך של המוצר והצורך בו. ניסוח התוכנית על ידי יועץ עסקי מומלץ ומומחה, תכלול גם אסטרטגיה עסקית, לרבות המשימות, המטרות והיעדים, סקירת הסביבה העסקית, כגון היקפי מכירות והמוצרים של המתחרים. יועץ עסקי מומלץ גם להצגת המוצר בתוכנית העסקית, יתרונותיו, לקוחות פוטנציאליים ועד לרמת כתיבת עץ אירגון, עלויות שכר, שיטת מכירות, תחזית כלכלית, תוכנית שיווק ואמצעי השיווק ועוד.

על מנת לגבש תוכנית עסקית מקצועית וריאלית, יש להיעזר באנשי מקצוע. לכן, יועץ עסקי מומלץ לצורך הצלחת העסק ופיתוחו. מעוניינים לדעת עוד? פנו אלינו להתייעצות ומידע

שתפו ותיהנו

רוצה לחשוב יחד איך ליישם את שיטות השיווק שלי בעסק שלך?

קבלת מדריך חינם!
אסרטיביות עסקית

אלפי תכנים שיווקים, בחינם

אירועים קרובים

הישארו מעודכנים