הדרך אל הכסף…. לא רק מעבודה!
הצלחה עסקית | קידום בגוגל | מנטורינג
מיליוני יזמים, בעלי עסקים ועצמאים חופשיים נקברים מדי יום ועימם רעיונות נהדרים שהיו יכולים לעזור לאנושות בכלל ולעצמם בפרט.
מדוע הם נקברים עם הרעיונות שלהם? משתי סיבות:
הסיבה הראשונה: אנשים הם עצלים וסקפטיים. הם לא מאמינים ברעיון שלהם כל כך ולכן נוטים לשכוח ממנו לאחר מספר דקות.
גם אם הם זוכרים אותו, כ- 90 אחוז מהם לא יעשו איתו דבר.
הסיבה השנייה: אלה שכבר עברו את הסיבה הראשונה מפחדים כל כך לספר על הרעיון שלהם למישהו אחר, שמא יגנוב אותו, עד שהם מתים עם הרעיון שלהם.
הכי בטוח.
יום אחד נסעתי ברכבת ושוחחתי עם בחור שישב לידי שהיה לו, לטענתנו, רעיון אדיר.
"אם אני אלך לחברה שתפתח לי את הרעיון, כמה אחוזים הם צריכים לקבל מהעסקה?"
שאל אותי.
עניתי שלדעתי כ- 70 אחוז, כאשר לו ישארו כ- 30 אחוז מהכנסות הרעיון/הפטנט.
"מה? זה הכל? אבל הרעיון שלי?" התלונן בפני הבחור.
"יש לך בית?" שאלתי את בעל הרעיון. "כן", הוא ענה לי.
"וכמה שווה הבית שלך?" שאלתי. "מליון ושלוש מאות אלף שקל", ענה לי. "והאם אתה מוכן למכור את הבית שלך כדי לממן את הרעיון שלך ולשווק אותו" שאלתי.
להלן מספר כללים בעזרתם תוכל להפוך את ההבזק שחוצה את מחשבותיך
למסע מופלא 🙂
- כאשר עולה לך רעיון, רשום אותו מיד.
אל תסמוך על הזיכרון שלך כי במקרה הזה הוא יאכזב אותך שוב ושוב - תחשוב על הרעיון לאחר שבוע והפוך בו – האם הוא עדיין מעניין?
- שתף כמה בני משפחה ברעיון ונסה לשמוע את דעתם
- אם הם אמרו "וואוו" על הרעיון שלך אולי אתה בדרך למשהו אמיתי
- בצע חיפוש בגוגל. בדוק האם המוצר או השרות כבר קיימים
- אם לא מצאת, פנה לעו"ד העוסק ברישום פטנטים, ובדוק האם וכיצד ניתן להגן על הפטנט / רעיון
- חשוב מי עשוי לקנות את המוצר או לצרוך את השרות. אולי יהיה פשוט יותר לשתף פעולה עם גוף כלשהו
- לפני פגישה עם שותף פוטנציאלי גדול, בנה תוכנית עסקית
- היה פתוח לשיתופי פעולה
- אם לא הצלחת בפעם הראשונה, לא נורא.
זכור כי אדיסון הצליח להדליק את הנורה לאחר 1000 ניסיונות.
לא פשוט, אבל לא מסובך מדי. אם תמיד תעשה את מה שעשית תמיד, תגיע רק לאן שהגעת. האם לא הגיע הזמן לשינוי?
"החיים יפים. וכשמצליח לנו, הם יפים עוד יותר!"
בהצלחה, גרסיאלה
אהבת את המאמר? נכון שכן? אז, כתוב כאן למטה תגובה
ועזור לנו להפיץ אותו על ידי שיתוף ברשתות החברתיות שלך.