הדרך אל הכסף... לא רק מעבודה!

כסף לא מגיע רק מעבודה.  הוא מגיע גם ממחשבה.

מיליוני יזמים, בעלי עסקים ועצמאים חופשיים נקברים מדי יום ועימם רעיונות נהדרים שהיו יכולים לעזור לאנושות בכלל ולעצמם בפרט. 
מדוע הם נקברים עם הרעיונות שלהם? משתי סיבות:

הסיבה הראשונה: אנשים הם עצלים וסקפטיים.  הם לא מאמינים ברעיון שלהם כל כך ולכן נוטים לשכוח ממנו לאחר מספר דקות. 
גם אם הם זוכרים אותו, כ- 90 אחוז מהם לא יעשו איתו דבר.  

הסיבה השנייה:  אלה שכבר עברו את הסיבה הראשונה מפחדים כל כך לספר על הרעיון שלהם למישהו אחר, שמא יגנוב אותו, עד שהם מתים עם הרעיון שלהם. 
הכי בטוח.

 

יום אחד נסעתי ברכבת ושוחחתי עם בחור שישב לידי שהיה לו, לטענתנו, רעיון אדיר.
"אם אני אלך לחברה שתפתח לי את הרעיון, כמה אחוזים הם צריכים לקבל מהעסקה?"
שאל אותי.

עניתי שלדעתי כ- 70 אחוז, כאשר לו ישארו כ- 30 אחוז מהכנסות הרעיון/הפטנט.
"מה?  זה הכל?  אבל הרעיון שלי?" התלונן בפני הבחור. 

"יש לך בית?" שאלתי את בעל הרעיון.  "כן", הוא ענה לי.
"וכמה שווה הבית שלך?"
שאלתי.  "מליון ושלוש מאות אלף שקל", ענה לי. "והאם אתה מוכן למכור את הבית שלך כדי לממן את הרעיון שלך ולשווק אותו" שאלתי.

עיניו של הבחור נפערו לפתע, "מה פתאום… את השתגעת?" ענה.
"אז מדוע אתה חושב, שאם יש מישהו אחר שמוכן לסכן סכום כזה
הוא צריך להיות שותף שווה אליך?".

 

השיחה הסתיימה לאחר שהגעתי לנתיבות. הרציף בו הייתי צריכה לרדת כדי להגיע אל ביתה של בתי המתגוררת עם משפחתה במושב מעגלים, הסמוך והיפה. והבחור המשיך הלאה עם ההבנה שהרעיון הוא רק ההתחלה.

לא מעט אנשים התעשרו בעולם מהבזק מחשבה בודד. 

 

אני עצמי חזרתי לפרוח – כמו בתקופות נעוריי – כאשר, בגיל לא צעיר במיוחד, עזבתי את חיי המפוארים כשכירה בכירה בתעשייה – הלכתי אחרי הקולות הפנימיים והפכתי לעצמאית.
הרעיון שמלא אותי בתשוקות וליווה אותי אז ועד היום הוא להעביר את הידע הרב שרכשתי, הקשרים המעולים שרקמתי והניסיון של כ- 30 שנה שצברתי בשיווק, מיתוג ופרסום לטובת הצלחתם של עסקים הקטנים.  הרבה מים זרמו מאז.  אלפי לקוחות הגשימו חלום,  בנו או קדמו את העסק שלהם אצלי, והפכו למותגים בתחומם. 

 

אם גם לך יש הבזקים כאלה, זה הזמן לעשות איתם משהו.


להלן מספר כללים בעזרתם תוכל להפוך את ההבזק שחוצה את מחשבותיך
למסע מופלא 🙂

  1. כאשר עולה לך רעיון, רשום אותו מיד
    אל תסמוך על הזיכרון שלך כי במקרה הזה הוא יאכזב אותך שוב ושוב
  2. תחשוב על הרעיון לאחר שבוע והפוך בו – האם הוא עדיין מעניין?
  3. שתף כמה בני משפחה ברעיון ונסה לשמוע את דעתם
  4. אם הם אמרו "וואוו" על הרעיון שלך אולי אתה בדרך למשהו אמיתי
  5. בצע חיפוש בגוגל.  בדוק האם המוצר או השרות כבר קיימים
  6. אם לא מצאת, פנה לעו"ד העוסק ברישום פטנטים, ובדוק האם וכיצד ניתן להגן על הפטנט / רעיון
  7. חשוב מי עשוי לקנות את המוצר או לצרוך את השרות.  אולי יהיה פשוט יותר לשתף פעולה עם גוף כלשהו
  8. לפני פגישה עם שותף פוטנציאלי גדול, בנה תוכנית עסקית
  9. היה פתוח לשיתופי פעולה
  10. אם לא הצלחת בפעם הראשונה, לא נורא.
    זכור כי אדיסון הצליח להדליק את הנורה לאחר 1000 ניסיונות.

לא פשוט, אבל לא מסובך מדי.  אם תמיד תעשה את מה שעשית תמיד, תגיע רק לאן שהגעת.  האם לא הגיע הזמן לשינוי?

"החיים יפים.  וכשמצליח לנו, הם יפים עוד יותר!"

בהצלחה, גרסיאלה

אהבת את המאמר? נכון שכן? אז, כתוב כאן למטה תגובה
ועזור לנו להפיץ אותו על ידי שיתוף ברשתות החברתיות שלך.

רוצים לקבל טיפים נוספים? לחצו כאן

שתפו ותהנו

רוצה לחשוב יחד איך ליישם את שיטות השיווק שלי בעסק שלך?