להתלכלך.

בסופו של דבר, כולנו רוצים להצליח!  הרבה אנשים מחפשים את ההצלחה בדרך קלה, בה לא צריך להתאמץ יותר מדי, לא להשקיע יותר מדי, לא ללכת עד הסוף, לא לעבוד קשה מדי ולא "להתלכלך".

המושג "להתלכלך" לא מכוון חלילה למעשים בלתי חוקיים.  "להתלכלך" פירושו לעשות את כל הדברים שאנחנו מנסים להימנע מהם ואולי אפילו פוחדים מהם.

תשמעו מקרה:

דוד פתח חנות למוצרי חשמל.  עבר לא מעט זמן מאז הפתיחה והרווחים שקיווה והעריך שיגיעו אפילו לא נראו באופק.  כששאלתי אותו מהן הפעולות שנקט כדי לקדם את העסק, הוא מנה כמה, אך לא היה בהן די.
יחד התברר לנו שהדבר הקל ביותר לעשות הוא לשבת, לקוות ולהתפלל שאנשים יכנסו לחנות מדי יום וגם יואילו בטובם לקנות איזה מוצר או שניים, כדי שבסופו של החודש "יהיה איך לקנות את הלחם והחמאה".

אבל כל עוד דוד ישב בחנות ויתפלל שאנשים יכנסו, ואפילו יברך אותם לשלום, לא יעבור זמן רב עד שהוא יגלה שאי אפשר להסתפק בתוצאות המכירה שיקבל בגישה ה"נקייה" הזאת. 
לכן אין מנוס מסדרת משימות מאתגרות, שיש בהן לא מעט משימות "מלוכלכות".

 

"המשימות המלוכלכות" במקרה זה היו קשורות במה שרבים מאיתנו חוששים ממנו: לשווק.

דוד לקח על עצמו את המשימה לצאת לפתחה של החנות ולדאוג שאנשים יכנסו, במקום לקוות שיכנסו.

כצעד ראשון, הוא התחיל לשווק באמצעות הטלפון ועירב כמה שיותר אנשים שיכול להיות להם עניין בחנות.

בשיווק כמו גם בזוגיות – אין מנוס מלעשות דברים שחוששים "ללכלך בהם את הידיים".  אם אנחנו חוששים מאתרי היכרויות, נשלח את עצמנו לשם.

רק מ"לכלוך", אומץ והעזה מגיעים בסופו של דבר להשגת המטרה. בכל תחום.

 

אז, מה עושים?

הנה אחד התרגילים שאנחנו עושים בסדנת מב"מ – לפריצת דרך עסקית. קורס עוצמתי ברמות, קצר מועד ויחודי במינו: לחידוד המיקוד המקצועי, לגילוי הבידול העסקי הייחודי ולמיתוג בערוצי השיווק הנכונים עבורך.  פשוט קפיצה של כמה מדרגות. תענוג!

והנה אחד התרגילים.  בבקשה!

א. ערכו רשימה של מקרים (בעסק או בחיים בכלל) שבהם כבר העזתם "להתלכלך" למרות הפחד

ב. ציינו לעצמכם תחום שהייתם רוצים להתחזק בו כעת (בתחום השיווק, בתחום ההתנהלות האישית, או בתחום אחר).  בחרו שלוש פעולות שאתם עומדים "להתלכלך" בהן למרות הפחד.

ג. אחרי שבצעתם, ערכו דו"ח למידה

יעוץ ושיווק

  

"אומץ הוא מה שנדרש כדי לעמוד ולדבר, אומץ הוא מה שנדרש כד לשבת ולהקשיב
אומץ הוא גם מה שנדרש כדי לחשוף ולשווק את העסק שלך"
  סר ריצ'רד ברנסון – יזם


אין אדם שלא רוצה להרגיש תחושת הצלחה וסיפוק מהעסק שלו ובכלל, מהדברים שהוא עוסק בהם בחיים שלו. חלק מהאנשים נוהגים "להתלכלך" והם רודפים אחר הרגשה זו ללא הרף בכל רגע נתון. אני אישית מכירה את המקום הזה.

אחרים יחכו למחר, לאחרי הגשמים, לבן שלי שיעזור, למועד הבא,  וכך יבחרו תירוצים שונים כל פעם, שיתאימו להם לתקופה. והשנים חולפות להן… עד שביום בהיר אחד מצטערים על מה שהיה יכול להיות, וכבר מאוחר.


בסופו של דבר, כולנו רוצים להצליח! האדם היחיד שיכול לגרום לעסק שלך להצליח ולחיים שלך לזרוח הוא אינו משקיע – אלא רק אתה, האומץ וההעזה שלך.
כן אתה, שלומד 
ללכת לא רק בזכות חוקים אלא על ידי עשייה ועל ידי זה שנופל וקם. נופל וקם.

השיעור שאני למדתי ועקבתי אחריו לאורך השנים שלי כעצמאית הוא שעלינו לנסות, לנסות ושוב לנסות. לעולם לא לוותר. 

להתראות במב"מ!
 

אוהבת, מחבקת ומאמינה
גם בי וגם בך 

גרסיאלה שפירו-גולדמן
 

רוצים להירשם לקבלת הניוזלטרים שלנו?  לחצו כאן 

שתפו ותהנו
קבלת מדריך חינם!
אסרטיביות עסקית

אלפי תכנים שיווקים, בחינם

אירועים קרובים

הישארו מעודכנים

רוצה לחשוב יחד איך ליישם את שיטות השיווק שלי בעסק שלך?