פרופיל אישי, עמוד עסקי או קבוצה?

"יש לי פרופיל אישי בפייסבוק. נחוץ לי עמוד עסקי או קבוצה?"

זו אחת השאלות הנפוצות ביותר.  יש הרבה בלבול:  מה מתאים לי?  מה כדאי לי?

במאמר הזה אני בוחנת לעומק את ההבדלים בין פרופיל, עמוד וקבוצה בפייסבוק ומציעה מה עדיף למי וכיצד ליישם כל אחת האופציות.

פייסבוק מציעה שלושה סוגים של חשבונות

  •  פרופיל אישי (הדף שרוב האנשים משתמשים) 
  •  דפים עסקיים
  • קבוצות

הפרופיל האישי
שם הכל התחיל.  הוא זה שהוליד את המערכת כולה.
בהתחלה יצרה פייסבוק את הפרופילים כדי לאפשר לסטודנטים הבוגרים לשמור על קשר עם חבריהם לכיתה, או עם חבריהם לכיתה לשעבר, שאבדו איתם קשר בפיתולי החיים.
ההצלחה העצומה שחוותה פייסבוק גרמה לה ליצור עוד שני סוגים נוספים של חשבונות: הדפים העסקיים והקבוצות.

והיום, אנחנו שומעים את השאלה הזו קרוב לבקרים
"יש לי פרופיל בפייסבוק, אני צריך ליצור קבוצה או עמוד עסקי?"
אני מבינה את מקור הבלבול. 

עבור הרבה מאוד אנשים "להיות בפייסבוק" פירושו ליצור פרופיל אישי. 
יחד עם זאת, לקבוצות ולעמודים העסקיים יש מאפיינים חופפים.
ובנוסף לכל, רבים אפילו לא מודעים שקיימות אפשרויות אחרות זמינות גם להם, שהן מאוד שימושיות לפרסום, חשיפה וקידום עסקים… ולכן חשוב מאוד להכיר את ההבדלים.

פרופיל אישי או עמודים עסקיים בפייסבוק?

לכל אדם שמשתמש בפייסבוק יש לו פרופיל אישי, אשר יצר באינטראקציה הראשונה שלו בפייסבוק, דרכו הוא מנווט בפייסבוק ושומר על קשר עם חברים, בני משפחה ועמיתים. נטו אישי.

בפרופיל האישי ניתן ליצור עמוד עסקי עבור העסק שלך, ובקלות להזמין חברים, מכרים ומתעניינים להצטרף אליו.

ההבדל העיקרי בין פרופיל אישי לבין עמוד עסקי הם:
הפרופיל הוא אמצעי לשמירה על קשרים חברתיים
העמוד העסקי בא לשרת את העסק, עוזר למקסם את החשיפה, הקידום והפרסום של העסק שלך.

וישנם הבדלים נוספים:
1. הפרופיל האישי: תוכן הפרופיל גלוי רק לחברים מורשים של אותו הפרופיל
   העמוד העסקי: תוכן העמוד גלוי לכולם,  אפילו אנשים שאינם מחוברים לפייסבוק יכולים
   לראות את תוכן הדפים השונים 

 

2. הפרופיל האישי: מורשה רק עד 5,000 אנשי קשר
   העמוד העסקי: יכול לכלול מספר בלתי מוגבל של אוהדים

 

3. בפרופיל האישי: בקשה לחברות חייבת להיות מאושרת על ידי בעל הפרופיל
   בעמוד העסקי: כל בעל עניין יכול להצטרף אליו בקלות, בלחיצה על כפתור "לייק",
   ללא צורך באישור

 

4. בפרופיל האישי: ניתן לשלוח הודעה פרטית אחת בכל פעם
   בעמוד העסקי: ניתן לשלוח עדכוני תוכן לכל המעריצים יחד

 

5. בפרופיל האישי: משתמשים לעניינים האישיים בלבד:
   חוויות, טיולים, סיפורי משפחה וכו'. 80% מהתוכן חייב להיות אישי. רק 20% ממנו ניתן
   שיהיה  על רקע עסקי
   בעמוד העסקי: 80% מהתוכן שיפורסם בו יהיה עסקי:
   על העסק, הפעילויות, המוצרים, החידושים, רעיונות, כנסים, מאמרים.  רק 20% ממנו מומלץ     שיהיה על רקע אישי – לא חובה!

 

עמוד בפייסבוק הוא בעצם שלט חוצות שמאפשר להכיר עסק, מוצרים, שירותים למליוני המשתמשים שקיימים בפייסבוק.
לכן, הפך פייסבוק לערוץ השיווק היעיל ביותר בעידן הנוכחי לחשיפה, קידום, שיווק, פרסום ושיפור התקשורת בין בעלי העסקים ללקוחות וחברים.

 

בעולם פייסבוק, ניתן ליצור אינטראקציה גם על ידי קבוצות, מה שמאפשר ליצור קהילה סביב העמוד העסקי.

לאור מספר המשתמשים האין סופי הנמצא בפייסבוק, ברור לכל כי לא לכולם יש את אותם הרצונות, הצרכים והאינטרסים.
קבוצה היא דרך תקשורת נוספת, שמאפשרת לקהל מצומצם להתאגד במקום אחד ולקיים שם דיונים שונים בין אנשים בעלי אותו רצון, עניין או אינטרס, כאשר עיקר הייחוד בקבוצה היא הדיונים סוערים ותכופים המתנהלים בה.

מה ניתן לעשות בקבוצה? וגם, מה היתרון 

1. פתיחת דיון בתחום העניין המשותף
כגון: שיתוף או בקשה לקבלת מידע; העלאת בעיה או רעיון חדש לצורך קבלת פידבק; התייעצות עם חברי הקבוצה , עדכון על חידושים וכיוב'.

יתרונות:
א. ניתן לקבל התראות כל פעם שמישהו מגיב בו. וכך, אם שאלנו שאלה וקיבלנו מספר תשובות אפשריות, גם אם עברו מספר ימים ומישהו ענה על שאלתנו באיחור, עדיין נקבל התראה על כך. מגניב!
ב. ניתן גם "להקפיץ" דיון מסוים כלפי מעלה אם הוא חשוב במיוחד וכך הוא מתפרסם מחדש. מגניב!

2. כתיבת מסמך מידע משותף
לאחר תקופה מסוימת של דיונים בקבוצה ישנם נושאים שונים המתחילים לחזור על עצמם. 
יתרון:
מנהלי הקבוצה נוהגים לעתים לאגד את כל האינפורמציה בנושא מסוים וליצור מסמך אחד שמרכז את כל המידע ושאליו ניתן יהיה להפנות בעת הצורך.

3. צירוף חברים חדשים
אם יש לנו חבר בעל עניין בתחום העיסוק של הקבוצה ניתן לצרפו בה בקלות.
יתרון:
מדובר בהפריה הדדית. החבר ייהנה מהמידע אליו הוא נחשף ויוסיף לקבוצה את הידע והתובנות שלו בתחום.

ישנן 3 סוגים שונים של קבוצות:
סודית | סגורה | ציבוירת. כל אחת עם אופי אחר ולמטרה אחרת.
על סוגים שונים של קבוצות ניתן לקרוא במאמר הבא.

קבוצה תוססת ופעילה הינה קרקע פורייה לדיונים איכותיים, מעניינים ומלאי תובנות. שימוש נבון ונכון בה תורם מאד למשתמשיה.
הרבה אנשים חברים במספר רב של קבוצות, שהפכו לאחת מדרכי ההתקשרות המקובלות ביותר היום בין אנשים עם עניין משותף בפייסבוק.

אם עדיין מעסיק אותך מה הכי מתאים לך, האם פרופיל אישי, עמוד עסקי או קבוצה בפייסבוק…

פרופיל אישי – הוא אידיאלי להתחבר ולשמור על קשר עם חברים מכל התקופות, עם בני משפחה, עמיתים; תוך אפשרות של שמירת הפרטיות.

 

עמוד עסקי – הוא כלי שיווק מעולה לכל עסק ומותג, לכל עצמאי ובעל עסק, לכל ידוען, אתר או בלוגר בשל שטחי חשיפה, פרסום, שיווק ותקשורת שניתן לזכות עם אוהדים ולקוחות. יתרה מזאת, לעמוד פייסבוק אין מגבלה של כמות המורשים.


קבוצה – 
פתרון לכל עסק ברמה האישית ובאינטראקציה סביב נושא, סוגיה או אתגר.

אהבת את המאמר? נכון שכן? אז, עזור לנו להפיץ אותו על ידי שיתוף ברשתות החברתיות שלך.

רוצים לקבל טיפים נוספים? לחצו כאן

שתפו ותהנו

רוצה לחשוב יחד איך ליישם את שיטות השיווק שלי בעסק שלך?