איך מתגברים על הפחד מהתחלות חדשות ?

יועץ עסקי | אסטרטגיה עסקית | מנטורינג עסקי

אם לפני חמש עשרה שנה היו אומרים לי שאפנה לקריירה חדשה הייתי פורצת בצחוק. איזו סיבה הייתה לי לעזוב משרה מכובדת של מנהלת בכירה לתקשורת שיווקית פרסום ויחסי ציבור? הרי נהניתי משכר מכובד ותנאים מעולים, לצד עמדה בכירה, הנאה וסיפוק.

הצרכים וסדרי העדיפויות שלי השתנו והרגשתי שהעבודה הזו כבר לא מתאימה לי יותר. רציתי לבלות יותר זמן עם משפחתי ועם עצמי, להתפתח בכיוונים אחרים בקריירה שלי. לכן, ביום הולדתי ה-53 הגשתי לעצמי מתנה – מכתב התפטרות. זאת הייתה המתנה הטובה ביותר שיכולתי להעניק לעצמי. מאז יצאתי לדרך חדשה ומדהימה והשאר .. זה כבר היסטוריה.

להגיד לכם שלא מתתי מפחד כשהתפטרתי? בוודאי והפחד העיקרי שלי היה שאתחרט על כך. לשמחתי התגברתי על הפחד ומהרגע בו פעלתי ויצאתי לדרך חדשה, לא הבטתי לאחור אפילו פעם אחת.

הזמן לשינוי גרסיאלה שפירו
הזמן לשינוי

אז איך מתגברים על הפחד מהתחלות חדשות?

"פ-ח-ד": "פה חי דיאבלו"
. ואכן זהו השטן הקטן שבתוכנו שגורם לנו לפחד מכישלון, ממה יגידו, מלא להיות ראויה, מלשווק ולמכור…

לאחר שנזהה ממה אנחנו מפחדות, חשוב לא להתנגד לפחד, כי ההתנגדות הזאת משתקת אותנו ושואבת מאתנו את כוחותינו. במקום זאת, צריך לאמץ את הפחד כחבר ולראות בו אתגר שאפשר להתמודד אתו גם ברגעי משבר וחוסר ודאות, על ידי התמקדות בעשייה: תלמדו, תתמקצעו, תשקעו בעבודה, תמשיכו הלאה ותתקדמו, מעבר לפחד.

לאחר שמתגברים על הפחד ומגיעים להישגים מרשימים, הוא פתאום נראה כל כך שולי וקטן.. פתאום אנחנו מבינות שהוא רק בראש שלנו ואין לו שום קשר למציאות! הרי הפחד הזה הוא לא פחד קיומי וממשי, אלא אשלייתי.

כולנו יכולות להתגבר על הפחדים ולהצליח להגשים את עצמנו בעסק ובחיים, בלי לוותר לעצמנו ובלי לוותר על עצמנו. ברגע שנגלה את הדבר שמעורר בנו את הריגוש והתשוקה, לא נבזבז רגע נוסף ונתחיל מיד בדרך להגשמתו. נפתח את העסק עליו תמיד חלמנו ונרגיש שאנחנו חיות את החיים במלואם. לא משנה אם אנחנו בעמדה בכירה, אם אנחנו כבר לא צעירות, אם כבר למדנו שנים רבות בתחום מסוים, בכל שלב של החיים אפשר לעשות את השינוי ולהתחיל מחדש.

שתפו ותיהנו

רוצה לחשוב יחד איך ליישם את שיטות השיווק שלי בעסק שלך?

קבלת מדריך חינם!
אסרטיביות עסקית

אלפי תכנים שיווקים, בחינם

אירועים קרובים

הישארו מעודכנים