איך פותחים עסק? כל מה שלא ידעתם

פתיחת עסק | יועץ עסקי | מנטורינג עסקי

איך פותחים עסק ? החלום נמצא אצל כולנו, פתיחה של עסק עצמאי היא חלום של אנשים רבים. רבים מאתנו רוצים לעבוד באופן עצמאי, מבלי להיות כפופים למנהל או לבוס, ולתת שירותים ללקוחות באופן עצמאי ומשוחרר יותר. לעיתים, עסק עצמאי משמש כהכנסה צדדית נוספת, ולעיתים זהו מקור הפרנסה העיקרי של בעל העסק. כך או כך, פתיחה של עסק חדש היא עניין מורכב, והיא דורשת הרבה מאד ביורוקרטיה מדויקת, ניהול חשבונות מסודר, דיווח לרשויות וכן הלאה. אנשים רבים בוחרים להיעזר ברואה חשבון לצורך פתיחת העסק וניהולו, אך לרוב ניתן לפתוח עסק גם באופן עצמאי וללא סיוע מקצועי.

איך פותחים עסק חדש?

בשלב הראשון, כמובן, בעל העסק צריך להחליט איזה עסק הוא מעוניין לפתוח – באיזה תחום, מה דרוש לו עבור העסק, היכן ימוקם העסק וכן הלאה. לאחר שההחלטות הראשונות נעשו, ניתן לגשת לרישום של העסק בפועל. ישנם שני סוגים עיקריים של עסקים פרטיים: עוסק מורשה, ועוסק פטור. ההבדל ביניהם הוא החיוב בגבייה ובתשלום של מע"מ. עוסק פטור הוא עסק שההכנסות השנתיות שלו צפויות להיות נמוכות מ-79 אלף שקלים בערך. עסק כזה פטור מתשלום מע"מ, ולכן גם אינו גובה מע"מ. עוסק מורשה, לעומת זאת, הוא עסק שמרוויח סכומים שנתיים גבוהים מ-79 אלף ₪, ולכן מחויב בתשלום מע"מ ובגבייה של מע"מ. לאחר שסוג העסק נקבע, יש לפתוח תיק מתאים במשרדי מע"מ.

איך פותחים עסק
איך פותחים עסק? כל השלבים לפתיחת עסק

השלבים הבאים

לאחר שנפתח תיק במע"מ, יש להמשיך ולפתוח תיקים מתאימים במס הכנסה, וגם בביטוח לאומי. בביטוח לאומי יקבע הסכום שעל בעל העסק לשלם בכל חודש על מנת להיות מבוטח. עסקים בעלי רווחים נמוכים אינם מחויבים בתשלום לביטוח לאומי – אך ההכנסות מהעסק, במקרה שלא ישלמו, לא תהיינה מבוטחות.

ניהול העסק

לאחר שנפתחו כל התיקים הדרושים, העסק פתוח ומורשה לפעול. כמובן, יש לנהל את החשבונות בצורה מדוקדקת, להוציא קבלות על כל הכנסה וכן הלאה. עוסק מורשה צריך לדווח על הכנסותיו למע"מ אחת לחודשיים, בעוד שעוסק פטור מדווח על ההכנסות אחת לשנה בלבד. מי שאינו מנוסה בניירת ובחשבונות, מומלץ שייעזר ברואה חשבון מקצועי לניהול העסק.

ראו גם: סדנת מיקוד בידול ומיתוג לפריצת דרך עסקית שיווקית

שתפו ותיהנו

רוצה לחשוב יחד איך ליישם את שיטות השיווק שלי בעסק שלך?

קבלת מדריך חינם!
אסרטיביות עסקית

אלפי תכנים שיווקים, בחינם

אירועים קרובים

הישארו מעודכנים