איך בוחרים יועץ עסקי?

יועץ עסקי | יועץ לעסק | מנטורינג עסקי

אם רוצים להרוויח ולהצליח, צריך יועץ עסקי מומלץ, שיסייע בתהליכי קבלת החלטות מושכלים וניהול כלכלי

האם כישורי ניהול נרכשים?

בניגוד למה שמקובל להניח, יועץ עסקי לעסקים קטנים לא נדרש בעת צרה, הוא נדרש בכדי לא להיכנס לצרה. בעלי עסקים שרוצים לבנות תהליכים נכונים, שיביאו אותם לתוצאות והישגים, חייבים להתחיל את הדרך עם יועץ עסקי לעסקים קטנים, כלומר יועץ עסקי שמתמחה בדיוק בנישה הזו. למה זה כל כך קריטי? כי בישראל נסגרים מידי שנה כ-45 אלף עסקים, כ- 850 עסקים בשבוע! ולא כי המוצר שלהם לא היה טוב או נחוץ אלא כי הם לא ניהלו את העסק שלהם באופן מקצועי וכאן ההבדל הגדול- בין למכור מוצרים לבין לנהל. את כל כישורי הניהול ניתן לרכוש בעזרת יועץ עסקי לעסקים קטנים.

האתגרים בהקמת וניהול עסק

30 אחוז מהעסקים בישראל נסגרים בשל החלטות עסקיות שגויות, 20 אחוז בשל קשיים תזרימיים ומחצית נסגרים בשל חוסר כדאיות כלכלית, כך עולה מסקירה של "דן אנד ברדסטריט". כלומר, הסיבה לנפילתם של העסקים הקטנים היא אחת למעשה, קשיים כלכליים. בכדי להמנע מלהגיע למצבים כאמור, יש צורך להתמודד עם קשיים רבים בדרך, קבלת החלטות, ספקים, גבייה, מנגנוני בירוקרטיה לא פשוטים, תשלומים לרשויות ועוד, כך שבמכלול בעל עסק שלא בונה תכנית עם יועץ עסקי לעסקים קטנים ואין לו את הכלים להתמודד, יכול למצוא את עצמו מותש, טובע בים של קשיים יום יומיים ומקבל החלטות שגויות.

הכוונה מיועץ עסקי לעסקים קטנים

עסקים חדשים או פעילים, כולם מתמודדים עם תקופות כאלו ואחרות ועוברים את אותם התהליכים. היתרון הגדול של קבלת הכוונה מיועץ עסקי לעסקים קטנים, הוא שיועץ מנוסה "כבר ראה כמעט הכל", כלומר בעוד שכל בעל עסק יודע מה קורה אצלו בבית, יועץ עסקי לעסקים קטנים יודע מה קורה בכל הבתים, מכיר את הטעויות הנפוצות, מפיק את הלקחים ומסייע לבעל העסק ליישם את הידע הרב שברשותו ולהמנע מראש מטעויות.

יועץ עסקי לעסקים קטנים
כיצד יועץ עסקי לעסקים קטנים יכול...

איך מתבצע התהליך?

עבודה עם יועץ עסקי לעסקים קטנים מתחילה מאיסוף המידע, ניתוח הנתונים וגיבוש מסמכי עבודה מסודרים. כל היבטי ניהול העסק יבחנו בשלב זה ויועץ עסקי לעסקים קטנים יבחן גם את אפשרויות גיוס הכספים, המימון, המודל העסקי וכל מרכיבי האיתנות הפיננסית של העסק. לאחר ניתוח המידע, יועבר ייעוץ לבעל העסק, כאשר היועץ העסקי לעסקים קטנים מומחה במתן כלים מקצועיים שיסייעו לבעל העסק לקבל החלטות פיננסיות ולא פחות חשוב מכך- להביא בחשבון את כל הרכיבים הכלכלים המרובים, גם כאלו שהוא לא חשב עליהם עד כה. מעבר לפן הפיננסי, יועץ עסקי לעסקים קטנים ייבחן את כל שאר מרכיבי תמהלי העסק, כולל שיווק, אסטרטגיה, צינורות הפצה ועוד.

בניית תוכנית עסקית רווחית

לאחר שכלל ההיבטים נבחנו, יועץ עסקי לעסקים קטנים ילווה את בעל העסק בגיבוש תוכנית עבודה או תכנית עסקית, שתכלול גם היבטים משמעותיים עתידיים לעסק, כגון איתור פלחי שוק וקהלי יעד חדשים, פיתוח מוצרים או מוצרים נלווים, אפשרויות להגדלת המכירות והרווחים ועוד. יועץ עסקי לעסקים קטנים גם יוודא כי ייקבעו שלבי הביצוע, לוחות זמנים וכל פרט ופרט, אשר יחד יוצרים תמונה שלמה ומאפשרים לקבל החלטות יום יומיות בהתבסס על כך.

כלים ניהוליים

התהליך איננו מסיים בכך אלא יועץ עסקי לעסקים קטנים, גם יכשיר את בעל העסק לבצע בכוחות עצמו איסוף וניתוח נתונים, בחינת קהלי יעד והצורך שלהם במוצר כזה או אחר, ובכך ויעניק לו כלים שימושיים להמשך הפעילות העסקית תוך קבלת החלטות מושכלת, ניהול מקצועי וביצוע מעקב ובקרה. בנוסף להכל, יועץ עסקי לעסקים קטנים מסייע בתהליכי התייעלות, תיקון ליקויים והגדלת הרווחים של העסק.

בעלי עסק קטן? שוקלים לפתוח עסק? פנו אלינו להתייעצות ראשונית ונשמח לסייע גם לכם! 

שתפו ותיהנו

רוצה לחשוב יחד איך ליישם את שיטות השיווק שלי בעסק שלך?

קבלת מדריך חינם!
אסרטיביות עסקית

אלפי תכנים שיווקים, בחינם

אירועים קרובים

הישארו מעודכנים