3 סיבות ופתרונות לתקיעות עסקית

תופעה חדשה ומציקה מדאיגה את הקהילייה של העצמאים ובעלי העסקים הקטנים.  הם מתלוננים על הצפה, על עייפות ותקיעות בעסק שלהם.  כאשר קמים להם מתחרים חדשים מדי יום, והוותיקים מתחזקים ויוצאים עם תכניות חדשות, משיקים מוצרים חדשים. לכאורה העסקים של האחרים פורחים בזמן שאתם עדיין יושבים על הגדר.

והקולות הפנימיים מציפים אתכם: מה קורה כאן? איך זה שהם מצליחים כל כך? איך הם עושים את זה? ומה איתי? למה אני לא שם?
אני שומעת את התלונות האלו ובהחלט מבינה אתכם. 

 

לכן, בחרתי הפעם להביא לידיעתכם סיבות ופתרונות לעייפות עסקית, שיקדמו אתכם פלאים ויסייעו לכם למשוך אליכם לקוחות חדשים.

 

מאז שהפכתי לעצמאית אני יועצת ומלווה בעלי עסקים; כתבתי שני ספרים שהפכו במהרה לרבי מכר; אני יוצרת, משווקת ומוכרת קורסים, מופיעה בתקשורת ומרצה בכנסים בארץ ובחו"ל.

במהלך אותן השנים אני מקפידה לשמור על המיקוד העסקי ולזקק אותו מעת לעת, אני מקפידה לחזק את הבידול העסקי וכך לדייק את קהל היעד שלי כדי לחדור אליו בדיוק רב.


באותו הזמן בו אני מחדדת ישנם סביבי הרבה מאוד בעלי עסקים שמשנים כיוון: מאמן זוגיות הפך ליועץ למכירות, אשת פייסבוק הפכה ליועצת נדל"ן, מאפרת הפכה למומחית לשיווק וכו' וכו'.

בציפייה להצליח ולהרוויח יותר מדלגים על שלבים חיוניים להקמת עסק וקופצים מתחום אחד לתחום אחר, עושים הרבה רעש, מכתירים את עצמם כ"מומחים" או כ"יועצים", ומצפים להצליח יותר.
מה שלרוב לא כך קורה.

אני מציעה: אל תתפתו. אל תלכו אחרי העדר. אל תתבלבלו. זה מתיש ומעייף.
במקום לבחור בקיצורי דרך שלרוב אינם מניבים, בחרו להתמקצע.  וכך, בזמן שאחרים ממשיכים לקפוץ בין תחומים אתם בונים עסק יסודי שמצליח גם לטווח הארוך. כפי שקורה לעסק שלי.  כפי שקורה לעסקים של לקוחותיי.

 

פתרונות לפריצת דרך

1 – התמקדו
במעברים בין תחומים, ובניסיון להמציא את עצמכם מחדש אין כמעט הכנסות. וגרוע מכך: הרבה מאוד אנרגיות מושקעות במאמץ.  
איך בכל זאת אתם יכולים לקדם את עצמכם? תתמקדו. תגלו יחודיות בתחום שלכם.

קחו דוגמא מלקוחה שלי: ענת רגב, אדריכלית ומעצבת פנים. בעלת "אדריכלות אחרת".
מעצבי פנים ש"יודעים לעשות הכל" יש הרבה מאוד. בניסיון לא להפסיד אף לקוח אינם מתמקדים בייחודיות שלהם.
וזו גם הסיבה שהלוקחות לא מגיעים. מה שמתיש ומעייף.

לעומת זאת, הלקוחות שמתעניינים בעיצוב דירות יוקרה – הם ימצאו את ענת רגב, שלמרות שגם היא יודעת לעשות גם וגם, בחרה להתמקד בייחודיות מדויקת עבורה.
זו הסיבה שהעסק שלה גדל ומתפתח יפה.

המלצה שלי: השתחררו ממחשבות טורדניות: "איך זה האחרים מצליחים יותר ממני?" 
הן מעייפות גם אתכם וגם את קהל היעד שלכם שמרגיש בבלבול שלכם.
לכן, אם מה שאתם באמת רוצים זה עסק עובד, מתפתח ומשגשג, תזהו את הייחודיות שלכם ותתמקדו. הלקוחות הנכונים ימצאו אתכם.

 

2 – תצרו בידול בין דומים
במהלך השנים בהן אני עצמאית למדתי והתמקצעתי, רכשתי ניסיון ומעמד.
מי כמוני יודעת כמה פיתויים יש בחוץ. כמה הצעות קבלתי במהלך השנים להצטרף לתחום זה או אחר, לפרויקט זה או אחר….
בזמן שאחרים קפצו מתחום לתחום (רובם כבר אינם קיימים היום) לא רק שלא סטיתי מהמיקוד שלי, אלא שהקפדתי לחדד את הבידול העסקי שלי, מה שהפך אותי למובילה בתחומי.

קחו דוגמא מלקוחה שלי: ליאורה מרום, מדריכת מחשבים ואינטרנט.
ליאורה היא בעלת ניסיון עשיר הן בטכנולוגיה והן בהדרכה.  היתה יכולה ללמד כל אחד, אך בחרה לבדל את עצמה: הדרכת מחשבים ואינטרנט… לאוכלוסייה מבוגרת.
אנשי 60+ שמתקשים בהפעלת מחשב או שרוצים לרכוש ידע באינטרנט מגיעים ישירות אליה כי היא פונה אליהם, היא מדברת את השפה שלהם, היא מציעה פתרונות לכאבים שלהם.

המלצה שלי: אם מרגישים עייפות בעסק, אם לקוחות חדשים לא זורמים אליכם כפי שהייתם רוצים – אל תתפתו בקיצורי דרך. תתמקצעו. תזהו את הייחדויות שלכם, תתמקדו ותיצרו בידול עסקי מדויק.
הלקוחות הנכונים ימצאו אתכם.

 

3 – היו סלקטיביים
אם משהו התיש אותי לעתים במהלך השנים, היה דווקא בחירה לא נכונה של לקוחות. 
כאשר אתם לא מספיק ממוקדים, כאשר בידול השירות שאתם מספקים לא מחודד, כך גם המסר מגיע לא ברור מספיק ללקוחות. 
וקורה שלקוחות לא מגיעים ואז, בלי הרבה בירורים אנחנו מקבלים את הלקוח הראשון שמגיע אלינו ואופס… טעות! הוא מרוקן אתכם מכל אנרגיה טובה.

המלצה שלי: בחרו את הלקוחות שלכם בפינצטה.  לי זה עזר לגדול ולמתג את עצמי כמנטורית עסקית שיווקית בכירה, מובילה בתחומי.
אני מוותרת היום על לקוחות שהם לא מתאימים ב- 100% לבידול שלי.  יתכן שאני מפסידה כמה גרושים בדרך אך מרוויחה במנהיגות, באמינות ושקיפות. ואני ישנה בשקט בזמן שהמוניטין שלי גדל ומשתבח.

לסיכום: אם אתם מרגישים מוצפים, עייפים, מותשים או תקועים – או אם יודעים שמגיע לכם יותר, לחצו כאן

בהצלחה!
שלכם, גרסיאלה

 

שתפו ותהנו
קבלת מדריך חינם!
אסרטיביות עסקית

אלפי תכנים שיווקים, בחינם

אירועים קרובים

הישארו מעודכנים

רוצה לחשוב יחד איתי איך ליישם את שיטות השיווק המוצלחות שלי בעסק שלך?

רוצה לחשוב יחד איך ליישם את שיטות השיווק שלי בעסק שלך?

אשמח לשמוע, מה דעתך?