מרגיש עייף, מוצף ותקוע לאחרונה בעסק?

ייעוץ עסקי | ליווי עסקי | יעוץ עסקי שיווקי

תופעה שכיחה ומציקה מדאיגה לאחרונה את הקהילה של העצמאים ובעלי העסקים הקטנים שמתלוננים על הצפה, בלבול, עייפות ותקיעות בעסק שלהם. 
קמים להם מתחרים חדשים מדי יום עם רעיונות מחוץ לקופסא.  הוותיקים מתחזקים ו
יוצאים עם תכניות חדשות, משיקים מוצרים חדשים. לכאורה, העסקים של האחרים פורחים בזמן שאתם עדיין יושבים על הגדר.

והקולות הפנימיים מציקים: "מה קורה כאן?", "איך זה שכולם מצליחים כל כך?", "איך הם עושים את זה?", "מה איתי?", "למה אני לא שם?"
אני שומעת את התלונות האלו ובהחלט מבינה אתכם. 

לכן, בחרתי הפעם להביא לידיעתכם מה הן הסיבות לעייפות עסקית, ויחד איתן – הפתרונות שיקדמו אתכם פלאים ויסייעו לכם למשוך לקוחות חדשים. תיהנו!

 

מעל ל- 35 שנה אני יועצת, מלווה, מרצה, מלמדת ומובילה מהפכות בתחום השיווק, המיתוג והמכירות.  כמנהלת שיווק בתעשייה וב- 15 השנים האחרונות כעצמאית. במהלך השנים גם כתבתי שני ספרים שלשמחתי הפכו במהרה לרבי מכר; פתחתי עוד שני עסקים: מחלקת שיווק-תשאירו את זה לנו (פתרונות שיווק במיקור חוץ לחברות וארגונים) וגרייס דיגיטל שהפך במהרה למוביל בבנייה וקידום אתרים מעוצבים, מקצועיים, חדישים ושיווקיים. אושיית שיווק.

במהלך אותן השנים אני מקפידה לשמור על המיקוד העסקי שלי ולזקק אותו מעת לעת.
אני מקפידה כל הזמן לחזק את הבידול העסקי וכך לדייק את קהל היעד שלי כדי לחדור אליו בדיוק רב.


ובאותו הזמן בו אני מחדדת את ה
מב"מ העסקי, ואודות לו העסק שלי מתחזק משנה לשנה
אני רואה מסביבי הרבה מאוד בעלי עסקים "שלא סגורים עם עצמם", או כאלה שמשנים כיוון לעתים קרובות: מאמנת שהיא גם אסטרולוגית וגם מעצבת, מאמן זוגי הפך ליועץ למכירות, תופרת הפכה ליועצת עסקית, מאפרת הפכה למומחית לשיווק וכו' וכו'.

בציפייה להצליח ולהרוויח יותר מדלגים על שלבים חיוניים בהקמת עסק
קופצים מתחום אחד לתחום אחר, עושים הרבה רעש, מכתירים את עצמם כ"מומחים" או כ"יועצים", ומצפים להצליח יותר. מה שלרוב לא כך קורה.

אני מציעה: אל תתפתו. זה מתיש ומעייף.
במקום – בחרו להתמקצע.  וכך, בזמן שאחרים ממשיכים לקפוץ בין תחומים אתם בונים עסק יסודי שמצליח גם לטווח הארוך. כפי שקורה לעסק שלי.  כפי שקורה לעסקים של לקוחותיי אותם אני מלווה.

תזהו את הייחודיות שלכם ותתמקדו

1 – התמקדו
בשלב של מעברים בין תחומים הרבה מאוד אנרגיות מושקעות ואין כמעט הכנסות. הדרך לקדם את עצמכם היא על ידי מיקוד. תגלו יחודיות בתחום שלכם.

קחו דוגמא מלקוחה שלי: ענת רגב, אדריכלית ומעצבת פנים. בעלת "אדריכלות אחרת".
ישנם בסביבה שלה מעצבי פנים שמצהירים שהם "יודעים לעשות הכל", וזו גם הסיבה שלוקחות לא מגיעים אליהם. 

לעומת זאת, הלקוחות שמתעניינים בעיצוב דירות יוקרה – הם ימצאו את ענת רגב, שלמרות שגם היא יודעת לעשות גם וגם, בחרה להתמקד בייחודיות מדויקת עבורה ולכוון לקהל היעד הברור הזה.
זו הסיבה שהעסק שלה גדל ומתפתח יפה משנה לשנה.

המלצה שלי: השתחררו ממחשבות טורדניות: "איך זה האחרים מצליחים יותר ממני?" 
הן מעייפות. גם אתכם וגם את קהל היעד שלכם שמרגיש בבלבול שלכם.
לכן, אם מה שאתם באמת רוצים זה עסק עובד ויציב, מתפתח ומשגשג, תזהו את הייחודיות שלכם ותתמקדו. הלקוחות הנכונים ימצאו אתכם.

2 – תצרו בידול בין דומים
במהלך השנים בהן אני עצמאית ממשיכה ללמוד ולהתמקצע, רוכשת ניסיון ומעמד.
מי כמוני יודעת כמה פיתויים יש בחוץ. כמה הצעות קבלתי במהלך השנים להצטרף לתחום זה או אחר "שמניבים יותר", לפרויקט זה או אחר….
בזמן שאחרים קפצו מתחום לתחום (רובם כבר אינם קיימים היום) לא רק שלא סטיתי מהמיקוד שלי, אלא שהקפדתי תמיד לחדד את הבידול העסקי שלי, מה שהפך אותי לאושייה בתחומי.

קחו דוגמא גם מלקוחה שלי: ליאורה מרום, מדריכת מחשבים ואינטרנט.
ליאורה היא בעלת ניסיון עשיר הן בטכנולוגיה והן בהדרכה.  היתה יכולה ללמד כל אחד, אך בחרה לבדל את עצמה: הדרכת מחשבים ואינטרנט… לאוכלוסייה מבוגרת.
רוב אנשי 60+ מנוסים כל כך בתחומים רבים בחיים – אך מתקשים דווקא בענייני מחשבים ובעולם האינטרנט.  הם מגיעים ישירות אל ליאורה כי היא מכוונת אליהם, מדברת את השפה שלהם ומציעה פתרונות לכאבים שלהם.

המלצה שלי: אם גם אתם מרגישים עייפות בעסק, אם לקוחות חדשים לא זורמים אליכם כפי שהייתם רוצים – אל תתפתו בקיצורי דרך. תתמקדו ותזהו את הייחדויות שלכם.  תתמקצעו ותיצרו בידול עסקי מדויק. הלקוחות הנכונים ימצאו אתכם.

3 – היו סלקטיביים
אם משהו התיש אותי לעתים במהלך השנים, היה דווקא בחירה לא נכונה של לקוחות. 
כאשר אתם לא מספיק ממוקדים, כאשר בידול השירות שאתם מספקים לא מחודד, כך גם מסר לא ברור מגיע ללקוחות. 
ואתם שואלים את עצמכם: "למה לא מגיעים לקוחות חדשים?" ואז, בלי יותר מדי בירורים אנחנו מקבלים את הלקוח הראשון שמגיע אלינו ואופס… טעות!
הוא מרוקן אתכם מכל אנרגיה טובה.

המלצה שלי: בחרו את הלקוחות שלכם בפינצטה.  לי זה עזר לגדול ולמתג את עצמי כמנטורית עסקית שיווקית בכירה.  אושיית שיווק.
אני מוותרת על לקוחות שלא מתאימים ב- 100% לבידול שלי.  יתכן שאני מפסידה כמה גרושים בדרך אך מרוויחה במנהיגות, באמינות ושקיפות. ובסופו של דבר גם בכסף, זמן ואנרגיות. ואני ישנה בשקט בזמן שהמוניטין שלי גדל ומשתבח.

לסיכום: אם אתם מרגישים מוצפים, מבולבלים לעתים, עייפים, או תקועים – או אם אתם יודעים שמגיע לכם יותר, חפשו את המב"מ שלכם. לחצו כאן

בהצלחה!
שלכם, גרסיאלה

 

שתפו ותיהנו

רוצה לחשוב יחד איך ליישם את שיטות השיווק שלי בעסק שלך?

קבלת מדריך חינם!
אסרטיביות עסקית

אלפי תכנים שיווקים, בחינם

אירועים קרובים

הישארו מעודכנים