7 תירוצים שגויים על שיווק שכדאי לכם להמנע מהם

מספר התירוצים שבעלי עסקים קטנים ממציאים כדי להסביר מודע אינם משקיעים בשיווק, גדול כמספר העסקים הקטנים עצמם. הבעיה היא שככל שחוזרים על התירוצים האלה כך גדל הסיכוי שהם יהפכו בסופו של דבר למציאות.
בפועל, לעסקים הקטנים יש הרבה הזדמנויות למשוך את הלקוחות האידאליים עבורם, לו רק יזנחו את התירוצים השגויים על שיווק וידעו מה באמת יסייע להם לפרוץ ולעבור לשלב הבא.

 


תירוץ 1.קהל היעד שלי הוא מבוגר, ולכן המדיה החברתית לא תועיל.
עובדה: על פי סקר שנערך לאחרונה באיגוד השיווק העולמי, יותר ממחצית מבני דור המבוגר המשתמשים באינטרנט ו-32% מהקשישים הגולשים באינטרנט, משתמשים ברשתות החברתיות. 
לכן, חבל שתפספסו הזדמנות להתחבר ולבנות מערכות יחסים עם אותם לקוחות שייתכן שרק מחכים למצוא את העסק שלכם דרך הרשתות החברתיות.

תירוץ 2. אתר אינטרנט מותאם לטלפונים ניידים אינו הכרחי לעסק קטן.
עובדה: אם האתר שלכם אינו עולה בטלפונים ניידים, תפסידו הזדמנויות רבות להציג עצמכם מול לקוחות. האימוץ של מכשירי סמארטפון וטאבלטים בקרב הקהל הרחב הולך וגדל, כך שאתר המותאם למכשירים ניידים בפרט ושיווק לניידים בכלל, הם חשובים ביותר לעסקים קטנים, בייחוד כאלה בעלי חנות פיסית. מספיק להקים אתר אינטרנט שיותאם גם מכשירים השונים ויעניק חווית משתמש טובה לכולם.

תירוץ 3. שיווק באמצעות המיילים אינו יעיל יותר.
עובדה: הקמת רשימת תפוצה וביצוע קמפיין שיווקי מחושב במייל הם עדיין דרכים יעילות, בייחוד כשהם משולבים בפעילות השיווק הכלליות. למדו כיצד ליצור ולשלוח שורות נושא איכותיות ולהעביר תכנים מיועדים ישירות לתיבות הדואר של הלקוחות. שיווק דרך המייל יכול לעזור להגביר את מערכת היחסים עם הלקוחות ולעלות את ההכנסות

תירוץ 4. יש לי לוגו משמע יש לי מותג
עובדה: לוגו הוא מרכיב אחד מהזהות של המותג, אך הדימוי הכולל של המותג הוא סיפור מורכב בהרבה. מותג הוא האופן בו העולם תופס אותנו. הוא מעביר את האישיות שלנו ומשפיע על הדעות שאנשים מגבשים עלינו ועל העסק שלנו. המותג הוא כל מה שאנחנו מייצגים – השווי שאנחנו מספקים וחווית הלקוח המלאה. כל דימוי שאנחנו מציגים חייב לשקף את האישיות של העסק שלנו.
תוודאו שהמותג שלכם נמצא בשימוש מתמיד בכל אתרי הרשתות החברתיות ופעילויות השיווק שלכם.

תירוץ 5. האחיין שלי יכול לבנות בשבילי אתר.
עובדה: האתר שלכם הוא הבסיס לכל פעילויות השיווק שלכם, ולכן יש לבנות אותו ככלי שיווקי ולא כפרוייקט טכנולוגי. אתם בהחלט יכולים להקים אתר מקצועי ב- WordPress, שבו תוסיפו את הלוגו שלכם, תקבעו מה יהיו הצבעים השולטים ותכתבו תוכן איכותי. אך הבנת ההתנהלות הטובה ביותר מבחינת ארגון התכנים וחווית משתמש היא מהותית כדי שהמבקרים יוכלו להתמצא באתר בקלות. אם מבחינה טכנית יש ביכולתכם לבנות אתר, עשו זאת, אך כדאי לכם להשקיע באיש שיווק כדי לשפר את מתווה האתר, ארגון התכנים ועוד שלל מאפיינים ולהגיע לתוצאות ממשיות.

תירוץ 6. יש לשנות את המסרים לעתים קרובות, אחרת השיווק מתיישן.
עובדה: התמדה וחזרה עומדות בבסיס השיווק. בדיוק כאשר אתם מתחילים להשתעמם לחלוטין ממסרי השיווק שלכם או מהקמפיין עצמו, זו הנקודה שבה המסרים מחלחלים לקהל היעד. שינוי המסרים, המותג או השיווק רק למען השינוי הוא בזבוז.

תירוץ 7. שיווק הוא פרסום.
עובדה: שיווק מהותו ללמד את קהל היעד שלכם על המוצרים והשירותים שאתם מציעים, כדי שיבין מדוע עליו לרכוש מכם. המדיה שבה אתם משתמשים כדי להעביר את המסרים שלכם יכולה לכלול פרסום, אך עבור מרבית העסקים הקטנים, העלות של פרסום מסורתי גבוהה מדי.
לכן, פרסום העסק באמצעות אתר אינטרנט היא הבחירה המוצלחת ביותר בעידן הנוכחי. אתר אינטרנט משמש כבית לעסק – ובו ניתן להציג את הערכים של בעל העסק, את השירותים ו/או המוצרים שמציע העסק, לבנות נוכחות אינטרנטית, למשוך קהל יעד אידאלי, לבנות קהילת לקוחות, לשלוח ניוזלטרים ולבנות מסלול מקצועי שהופך כל בעל עסק למוביל בתחומו.

לסיכום, שיווק מטרתו ליצור נוכחות בולטת לעסק שלכם על ידי כך שהוא מיידע את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם על קיומכם, על המוצרים והשירותים שאתם מציעים. כל דבר שאתם עושים על מנת להשיג זאת עבור החברה שלכם נחשב לפעילות שיווקית.
שיווק מחייב השקעה יצירתית של זמן, משאבים ואנרגיה. ככל שתשקיעו יותר כך העסק שלכם יזכה להצלחה רבה יותר.

חיבוק ענק ממני!
שלכם, גרסיאלה שפירו-גולדמן
המנטורית להצלחה עסקית שיווקית

 

קבלו ניוזלטר המעדכן אתכם בחדשות בשיווק ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

שתפו ותיהנו

רוצה לחשוב יחד איך ליישם את שיטות השיווק שלי בעסק שלך?

קבלת מדריך חינם!
אסרטיביות עסקית

אלפי תכנים שיווקים, בחינם

אירועים קרובים

הישארו מעודכנים